رییس صدا و سیما مجوز بازگشت عادل فردوسی پور را صادر کرد.

فوری: مجوز بازگشت عادل فردوسی پور برنامه نود صادر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عادل فردوسی پور ازدواج کرده است و متاهل می‌باشد. عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ بود. عادل فردوسی پور تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ است که از شبکه ورزش پخش می‌شود. عادل فردوسی پور کار رسانه‌ایِ خود را با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی آغاز کرد. همچنین عادل فردوسی پور برای مجله ورلد ساکر چند یادداشت نوشته‌است.


 

همسر عادل فردوسی‌ پور کیست؟

فردوسی ازدواج کرده و متاهل می‌باشد اما تا کنون عکسی از همسرش منتشر نشده و خبری از هویت و عکس همسر عادل فردوسی‌ پور در جایی منتشر نشده است.قبلا شایعه ای مبنی بر ازدواجش با مرجان محتشم منتشر شد که تکذیب شد و گویا همسرش شمالی می‌باشد و خبر نا موثقی از جدایی با همسرش نیز وجوددارد.

بیوگرافی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.

عادل فردوسی‌پور

سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود.وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.

عادل فردوسی‌پور

پدرعادل فردوسی پور از اهالی رفسنجان و کرمانی الاصل است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسه "ذوقی" گذراند. عادل فردوسی پور از همان زمان علاقه اش به فوتبال نیز نمود پیدا کرد، علاقه ای که بعدها خانواده را نگران کرد. عادل فردوسی پور دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی گذراند و چهارسال دبیرستان را به مدرسه البرز رفت و با معدل 18 دیپلم گرفت.

عادل فردوسی پور بی شک یکی از محبوب ترین عوامل صدا سیما است که با برنامه ی 90 اش سال هاست که می درخشد. اما از زندگی خصوصی عادل به ندرت چیزی به بیرون درز می کند.عادل فردوسی پور ازدواج کرده و متاهل است اما تا به حال نامی از همسر عادل فردوسی پور برده نشده و هیچ بیوگرافی از همسر عادل فردوسی پور وجود ندارد اما عکس عادل فردوسی پور و همسرش منتشر شده است که این عکس تنها تصویر موجود از همسر عادل فردوسی پور می باشد .

عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی پور درباره برنامه "نود" می گوید

"ماهیت برنامه "نود" نقد و بررسی بازی های لیگ و اتفاقات پیرامون فوتبال است. نمی توان اصل آن را تغییر داد." فردوسی پور متاهل است و از نظرات همسرش در خصوص برنامه بهره می گیرد. او از نظرات دیگران استقبال می کند، اما برای برنامه اش اسلوبی دارد.داور پیشکسوت فوتبال ایران درباره عادل فردوسی پور می گوید:"عادل فردوسی پور سعی می کند برنامه نود را به هیچ کس و هیچ چیز نفروشد و از بهترین دوستش هم انتقاد می کند.

او مهارت دارد که وارد ماجراهایی شود که برای افکار عمومی جالب است و متخصص کشیدن مو از ماست است."عادل فردوسی پور همزمان با برنامه نود بزرگ شد و با آغاز دوره لیگ برتر فوتبال و برنامه های هفتگی اش که به تحلیل رویدادهای ورزش فوتبال کشور می پرداخت، چهره شد. آنچنان که برنامه های عادل تاثیر مستقیمی در تیم های مطرح کشور، فدراسیون و تربیت بدنی داشت.

عادل فردوسی‌پور

از دیرباز باعادل فردوسی پور مشکل داشته، جمله "عادل را دوست دارم اما برنامه هایش را نه!" در دهه هفتاد از قول پروین بر زبان همه بود. اما این روزها رابطه ی خوبی بین این دو برقرار است.

در بازی آخر ایران در جام جهانی با جمله عادل فردوسی پور تحت عنوان "خداحافظ علی دایی؛ خداحافظ جام جهانی." مشکلات آغاز شد. در زمانی که دایی مربی سایپا بود وی تلویحا برنامه 90 و مجری اش عادل فردوسی پور را متهم کرد به اینکه آنها نمی خواهند ما قهرمان شویم. فردوسی پور در باره دایی می گوید او فکر می کند همه با او دشمن هستند، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

امیر قلعه نوعی؛ منتقد عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور اینقدر از وی انتقاد کرد و اینقدر دلایل ماندنش را در نیمکت مربی گری استقلال پرسید که سرانجام قلعه نوعی در اظهار نظری گفت که عادل کارشناس فوتبال نیست، او در زمان مدرسه پینگ پونگ بازی می کرده!

عادل فردوسی‌پور

مسئولین فدراسیون و لیگ مخالف عادل فردوسی پور؛

کم و بیش با برنامه "نود و عادل فردوسی پور" مشکل دارند. سیستمی که سال هاست پاسخگو نبوده و هم اینک نیز ریاست اش نیز پاسخگو نیست، فشار بر خود احساس می کند اگر از او بازخواست شود، مجموعه فدراسیون و مدیران ارشد تربیت بدنی نیز همین گونه اند.

جوایز عادل فردوسی پور

بهترین گزارشگر ورزشی - لیگ برتر فوتبال ایران 95–1394