اگر شما هم محصولاتی دارید که نیاز به بسته بندی دارند و به دنبال سفارش کارتن بسته بندی برای آن ها هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در سفارش کارتن بسته بندی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بسته  بندی کارتن یک صنعت با اهمیت است که به واسطه آن محصولات در شکل مناسبی به دست مصرف کننده می رسند. البته کارتن بسته بندی علاوه بر محافظت از محصول، در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین تولید کارتن بسته بندی باید توسط افراد مجرب و شرکت های با سابقه در حوزه بسته بندی کارتن انجام شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به نکاتی می پردازیم که به شما در سفارش کارتن بسته بندی کمک خواهد کرد.

اگر شما هم محصولاتی دارید که نیاز به بسته بندی دارند و به دنبال سفارش کارتن بسته  بندی برای آن ها هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

2

 انتخاب شکل ظاهری مناسب برای بسته بندی

 اولین نکته ای که در هنگام سفارش تولید و یا خرید جعبه بسته بندی باید به آن توجه شود، طراحی آن جعبه است. شکلی که برای جعبه بسته بندی انتخاب می کنید، تاثیر بسیار زیادی در جذابیت آن برای مشتریان و فروش بیشتر محصول دارد.

در ابتدا باید محصول مورد نظر به خوبی بررسی شود و سپس متناسب با آن محصول، طرح مناسب برای شبیه سازی و تولید انتخاب گردد. مواردی که در این مرحله از سفارش خرید کارتن بسته بندی اهمیت ویژه ای دارند و باید به آن ها توجه شود عبارتند از:

  • ابعاد جعبه ها به گونه ای باشد که هر شخصی بتواند به راحتی از آن استفاده کند. برای مثال: ابعاد جعبه کاملا متناسب با ابعاد خود محصول باشد و از جعبه های خیلی بزرگ برای محصولات کوچک و برعکس از جعبه های خیلی کوچک برای محصولات بزرگ استفاده نشود.
  •  نوشته های روی جعبه باید از رنگ و فونت خوانا و مناسبی برخوردار باشند. همچنین باید در سایز مناسبی چاپ شوند. در این بخش می توانید عبارت های مهم را با سایز بزرگ تر و رنگ هایی که جلب توجه می کنند چاپ کنید.
  •  اشکال روی جعبه به گونه ای باشند که نمایانگر محصول درون جعبه باشند و شخص بتواند به درستی تشخیص دهد که درون بسته بندی چه محصولی قرا گرفته است.
  •  جعبه هایی که برای بسته بندی محصول سفارش داده می شوند نباید آسیبی به محیط زیست برسانند. بنابراین بهتر است در هنگام سفارش و ساخت این جعبه ها از موادی که قابلیت بازیافتی دارند، استفاده شود.
  •  طراحی گرافیکی که شامل: لوگوی برند، جنس، رنگ و ... است باید به گونه ای باشد که تناسب کامل با محصول را داشته باشد.
  •  کارتن بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که باعث افزایش بیش از اندازه قیمت محصول نشود. چرا که مشتریان در هنگام خرید یک محصول علاوه بر زیبایی و جذابیت کارتن بسته بندی به قیمت محصول هم توجه ویژه ای خواهند داشت.

3

جنس کارتن بسته بندی

جعبه های بسته بندی از کارتن و مقوا های متنوعی ساخته شده اند که هر کدام کاربرد مخصوصی دارند. به طور کلی جعبه ها به سه دسته مقوایی ، لمینت کارتن و هاردباکس یا جعبه سخت تقسیم می شوند.  مقواهایی که برای چاپ جعبه به کار برده می شود عبارتند از: مقوای پشت طوسی ، مقوای پشت سفید ، کرافت ، گلاسه ، ایندربرد و فانتزی که برای هر کارتن بسته بندی ، متناسب با نیاز از یک نوع مقوای خاص استفاده می شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که ممکن است استفاده از برخی مقواها برای بسته بندی با محدودیت همراه باشد.

 به عنوان مثال استفاده از مقوا های پشت طوسی به دلیل استفاده از مواد بازیافتی ، برای بسته بندی مواد خوراکی ممنوع است. بهتر است برای سفارش کارتن بسته بندی مواد غذایی از جعبه هایی با مقوای پشت سفید یا ایندربرد استفاده شود. چراکه مجوز و استاندارد های لازم برای بسته بندی مواد غذایی را دارند و کیفیت این مقوا ها نسبت به موارد دیگر بهتر است.

چسب مناسب جعبه بسته بندی

چسبی که برای بسته بندی جعبه ها مورد استفاده قرار می گیرد، چسب گرم نام دارد که به دلیل استحکام درونی برای اتصال لایه های کارتنی ، مقوا ، کرافت ، سطوح سلولزی و ... مناسب است. ویژگی های چسب گرم (چسب جعبه بسته بندی) عبارتند از:

  • چسب گرم در صورتی که به دور از نور آفتاب و در دمای بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد نگهداری شود، حدود دو سال نیز عمر می کند.
  • در برابر تغییرات و شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.
  • این چسب ها با توجه به ساختار شیمیایی که دارند در برابر حرارت پایدار هستند.

بحث و نتیجه گیری

از آن جایی که کارتن بسته بندی محصول را از هرگونه آلودگی و بی نظمی احتمالی محفوظ نگه می دارد و در عین حال به آن ظاهری زیبا و مرتب می دهد، باید سفارش کارتن بسته بندی با در نظر گرفتن برخی از نکات انجام شود. در غیر این صورت بسته بندی محصول از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود و باعث نارضایتی مشتری خواهد شد.

شرکت کارتن سازی کارتن لاین در این راستا تلاش می کند با ارائه تمام خدمات مورد نیاز در راستای ثبت سفارش مشتریان، بهترین نتیجه را برای آن ها به ارمغان آورد. برای استعلام قیمت و خرید انواع کارتن بسته بندی با ما تماس حاصل فرمایید. ما در تمامی مراحل سفارش و خرید کارتن بسته بندی در کنار شما خواهیم بود.