حسین سیمایی صراف درباره اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند که وزرا به دلیل اظهارات مطرح شده در یکی از برنامه‌های صدا‌و‌سیما قصد شرکت در جلسه هیات دولت در روز یکشنبه گذشته را نداشتند، گفت: این خبر صحت دارد و وزرا قصد عدم شرکت در جلسات هیات وزیران بدلیل توهین به رئیس جمهور را داشتند.

حکایت تصمیم کابینه برای اعتراض درباره توهین به روحانی در صدا و سیما
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین سیمایی صراف دبیر هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، درباره اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند که وزرا به دلیل اظهارات مطرح شده در یکی از برنامه‌های صدا‌و‌سیما قصد شرکت در جلسه هیات دولت در روز یکشنبه گذشته را نداشتند، گفت: بله؛ این خبر صحت دارد.

دبیر هیات دولت ادامه داد: از روز پنجشنبه هفته قبل، تعدادی از وزرا اعلام کردند که اگر این توهین بخواهد بدون پاسخ بماند ما در جلسه ای که مدیر سازمان باشد شرکت نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این مطلب که کاش در مسائل دیگر هم اینقدر وزرا حساسیت به خرج می‌دادند و نه فقط در دفاع از شخص رئیس جمهور، گفت: کلی‌گویی نمی‌شود کرد؛ باید دقیقا بگوئید در چه موردی باید واکنش نشان می‌دادند تا بتوان پاسخ داد.

سیمایی صراف تاکید کرد: مقام معظم رهبری همین اخیراً به صراحت فرمودند به شخص دوم مملکت توهین نکنید و حرمت‌شکنی جایز نیست، البته  انتقاد، سوال و نقد سازنده هم مجاز و هم مطلوب است. مجلس از طریق ابزارهای قانونی، رسانه ها و هر شهروند کشور می تواند با استفاده از  ابزارهای قانونی همچنین رسانه‌ها از هر طریق ممکن می‌توانند سوال و نقد کنند ولی توهین و فحاشی و اهانت درست نیست. اخلاق، شرع و قانون هتاکی را اجازه نمی دهد.

وی با طرح این پرسش که پس جرم انگاری توهین و اهانت برای چه مواردی است، اظهار داشت:  طبق روایتی از امام حسن مجتبی (ع) «هر زشتی زشت است و از کسی که وابسته به اهل بیت است زشت‌تر»، آقای جهان بزرگی در کسوت روحانیت این توهین را در یک برنامه علمی ودر یک شبکه علمی تلویزیونی زده است.  ایشان هم به جایگاه روحانیت، هم به جایگاه رسانه ملی و هم به میهمان فرهنگی  و محترم برنامه اهانت کرده است. آیا ایشان در سطح برنامه علمی شبکه چهار بوده است؟ به هر حال واکنش مدیریت رسانه ملی نه به موقع بود و نه به اندازه.

دبیر هیئت دولت در پاسخ به این مطلب که ماهیت هیئت وزیران برای حل مشکلات مردم است، نه رفع کدورت‌ها و در چنین شرایطی چرا این تصمیم گرفته شد، اظهار داشت: اعضای دولت قطعا لحظه ای از انجام وظیفه و خدمت کوتاهی نخواهند کرد و هدفشان از این پیام ابراز تاسف بخاطر هنجارشکنی های اخلاقی و قانونی بود و الا دولت در سخت ترین شرایط هم برگزار شده و خواهد شد.

وی بیان داشت: حضور رئیس سازمان صدا و سیما در دولت برای این است که واقعیت ها، خدمات، مشکلات و چالش ها را  به مردم گزارش دهد در حالی که عکس این عملا اتفاق می افتد. ما آمار هفتگی داریم که صدا و سیما چقدر برنامه علیه دولت دارد. اگر حاصل این سیاه نمایی‌ها، فقط ناامیدی مردم از دولت بود، گرچه عملی غیراخلاقی است باز قابل تحمل بود و لیکن نتیجه قطعی این گونه بازنمایی دولت در میان مردم ناامیدی از اصل نظام و حاکمیت است. شما ببینید واقعا مردم چقدر بین نظام و دولت تفکیک قائل می شوند.

سیمایی صراف در پاسخ به اینکه بخشی از این ناامیدی که شما از آن یاد می‌کنید به دلیل سوء مدیریت خود دولت است، گفت: قطعا دولت هم مثل هر انسانی،  قصور و تقصیر داشته ، اما آیا سراسر خطا و نقصان بوده؟ به هرحال نحوه بازنمایی صدا و سیما منصفانه نیست.

وی در مورد اینکه آیا آقای علی عسگری برای جلسات هیئت دولت مثل روز چهارشنبه این هفته دعوت شده اند یا خیر بیان داشت: ما هنوز دعوتنامه های چهارشنبه را ارسال نکرده‌ایم. البته برای روز یکشنبه ایشان را دعوت نکردیم. آقای علی عسگری در جلسه شورای معاونین‌شان به این توهین واکنش نشان داد اما در مورد انتشار واکنشش گفتند خبر را به فضای مجازی می فرستیم.

سیمایی صراف افزود: این در حالی است که توهین در تلویزیون پخش شده است من به آقای علی عسگری گفتم که چرا از طریق  رسانه خودتان خبر را منتشر نمی‌کنید، ایشان گفت می‌خواهم این موضوع را کنترل کنم تا این صحنه کمتر  انتشار پیدا کند، من به ایشان گفتم آقای علی‌عسگری این موضوع به اندازه کافی انتشار پیدا کرده است شما می توانید از طریق زیرنویس شبکه خبر یا بخش خبری این موضوع را تقبیح کنید اما این کار را نکردند به خاطر همین است که می‌گوییم واکنش نشان داده شده نه به موقع بود نه به اندازه بود.