فعال اصلاح طلب گفت: اینکه عارف بخواهد جلوی اصلاحات بایستد جزو محالات است و هر دوی اینها در کنار هم خواهند بود.

فعال اصلاح‌طلب: محال است عارف جلوی اصلاحات بایستد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و انتقاداتی که به آن مطرح می‌شود مبنی بر اینکه این نهاد هم مانند شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فرد محور است، گفت: زمانی که ترکیب این نهاد را دیدم، برداشتم این نبود که اثرگذاری اعضای حقیقی از اعضای حقوقی بیشتر است.

او ادامه داد: تعداد اعضای حقیقی این نهاد تقریبا نصف اعضای حقوقی است و اثرگذاری آن هم بیشتر نیست، همانطور که از نام این نهاد برمی‌آید باید تلاشش بر ایجاد اجماع در بین اصلاح طلبان باشد؛ حال یا موفق می‌شود یا خیر بحث دیگریست, اما من به شخصه به سبب وجود فردی نظیر بهزاد نبوی در این نهاد که معتقدم بهترین گزینه برای ریاست آن است به عملکرد آن خوش بین هستم، اما در نهایت باید دید که تحولات درونی اصلاح طلبان چگونه رقم خواهد خورد.

نورمحمدی با اشاره به چگونگی انتخاب کمیته ۹ نفره درون این نهاد  افزود: شورای هماهنگی به چند نفر تنفیذ اختیار کرد تا این افراد اشخاصی را که حضورشان برای این نهاد مفید است را انتخاب کنند؛ به اضافه چند نفری از سمت شورای هماهنگی معرفی شدند، رئیس دولت اصلاحات هم چند نفر را معرفی کرد و در نهایت ۹ نفر از دوستان نشستند و به این ترکیب رسیدند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا این نهاد از سایر نهادهای اصلاح طلبان تکمیل‌تر‌‎ شده است؟ گفت: شاید تکمیل‌تر شده نباشد اما معتقدم که نقش واقع بینانه‌تری دارد، یعنی شاید حتی نقش شورای عالی را هم نداشته باشد، بلکه باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا اصلاح طلبان در انتخابات بعدی به یک جمع بندی واحد برسند، البته این اشتراک به موارد بسیاری بستگی دارد، اما وجود افرادی نظیر بهزاد نبوی و حسین مرعشی که جزو عقلای اصلاحات هستند باعث می‌ ‌شود که به این نهاد خوشبین باشیم.

فعال اصلاح طلب در پاسخ به اینکه چه عوامل دیگری بر این وحدت تاثیرگذار هستند؟ گفت: عواملی نظیر تایید صلاحیت‌ها و اینکه چه کسانی تایید می‌شوند تا مردم به شرکت در انتخابات روی خوش نشان ‌دهند اینها مواردی هستند که بسیار موثرند در اجماع اصلاحات.

او درباره جایگاه مردمی در تصمیم‌گیری‌های جریان اصلاحات هم بیان کرد: در سال ۹۲ رئیس دولت اصلاحات در شورای مشورتی اصلاح طلبان نقش بالادست را داشت و اتفاقا در آنجا نظر سنجی صورت گرفت و کارگروهی با حضور محمدعلی نجفی و احمد مسجد جامعی تشکیل شد و جمع بندی این بود که از روحانی حمایت شود؛ امسال هم ابتدا باید دید که چه کسی تایید صلاحیت می‌شود و نامزدها در انتخابات چگونه عمل می‌کنند؛ اصلاح طلبان هرگز گزینه‌ای که شانس بیشتری دارد را کنار نمی‌گذارند.

نورمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ چیز روشن نیست؛ اما برداشت شخصی من این است که در نهایت جریان اصلاحات به یک اجماع خواهد رسید؛ اما باز موضوعات بسیاری در این زمینه دخیل است، زیرا ممکن است بسیاری از نامزدهای ما اصلا به مرحله نهایی رقابت نرسند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره احتمال حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به صورت مستقل هم گفت: عارف یکی از عقلای جریان اصلاحات است و من به خاطر ندارم که تا کنون تصمیمات او به تضعیف جریان اصلاحات منجر شده باشد، از همین رو معتقدم که هر تصمیمی بگیرد قطعا به نفع این جریان خواهد بود و اینکه عارف بخواهد جلوی اصلاحات بایستد جز محالات است و هر دوی اینها در کنار هم خواهند بود و در نهایت همه به یک جمع بندی خواهند رسید و تقابلی بینشان ایجاد نخواهد شد