تکلیف کرسی های خالی مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه خرداد ماه سال آینده و با برگزاری انتخابات میاندوره ای مشخص خواهد شد.

انتخابات میاندوره‌ ای مجلس در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم اسفند سال گذشته برای تعیین نمایندگان 208 حوزه انتخابیه برگزار شد و پس از اعلام نتایج، انتخابات  11 حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد و با برگزاری انتخابات این دوره در 21 شهریور ماه سال جاری 10 حوزه انتخابیه نیز نمایندگان خود را برای ورود به مجلس شورای اسلامی شناختند، اما بازهم 6 کرسی بهارستان برای تکمیل شدن همچنان خالی ماند که باید در روز جمعه 28 خردادماه سال 1400 در انتخابات میاندوه‌ای تکلیف  این حوزه‌های انتخابیه نیز مشخص شود.

کدام حوزه‌های انتخابیه نمایندگانشان مشخص نشده است

 حوزه‌های انتخابیه تهران،آستانه اشرفیه

پیش از تشکیل مجلس یازدهم، فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه به دلیل ابتلا به  بیماری کرونا و به دلیل داشتن بیماری‌ زمینه‌ای فوت کردند و با اعلام وزارت کشور مقرر شد تا انتخابات این دو حوزه در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

 حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان

پس از اعلام نتایج انتخابات، شورای نگهبان با توجه به اسنادی که در دست داشت صلاحیت سینا کمالخانی منتخب مردم و تفرش را به دلیل جعلی بودن مدرک وی که از یکی از موسسات غیر معتبر اخذ شده بود را رد کرد و انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده موکول شد.

 حوزه انتخابیه گچساران

پس از ورود منتخبان به مجلس یازدهم و در جریان رسیدگی به اعتبارنامه ها که در اول هر دوره پارلمان انجام می شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اعتراض کردند که با رای منفی کمیسیون تحقیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد و وی مجبور به ترک مجلس شد و پرونده انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده ارجاع شد.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ

با تشکیل مجلس و تایید اعتبارنامه ها، تعداد دیگری از نمایندگان به کرونا مبتلا شدند اما عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در برابر این بیماری شکست خورد و درگذشت و طبق اعلام وزارت کشور انتخابات این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 28 خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

حوزه انتخابیه میانه

انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه قرار بود بیست و یکم شهریور ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شود که به دلیل ردصلاحیت یکی 2 نامزد راه یافته به دوره دوم، لغو شد و باید انتخابات این حوزه نیز در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

بنابراین مجلس یازدهم شورای اسلامی 28 خرداد ماه سال 1400 با برگزاری انتخابات میان دوره ای در حوزه انتخابیه "آستانه اشرفیه"، "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس"،"تفرش"، "بهار و کبودرآهنگ"، "گچساران" و "میانه" تکمیل می شود.