باشگاه پرسپولیس در پی درگذشت مهرداد میناوند پیشکسوت تیم ملی و این باشگاه سوگ نامه‌ای را منتشر کرد.

سوگ‌نامه باشگاه پرسپولیس برای درگذشت مهرداد میناوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، مهرداد میناوند، پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس، پس از روزها مبارزه سخت و جانکاه با ویروس هولناک کرونا و با وجود همه تلاش‌های کادر درمان، جان به جان آفرین تسلیم کرد و جامعه ورزش، فوتبال و خانواده بزرگ پرسپولیس را در سوگ خود عزادار کرد.

میناوند به تاز‌گی تولد 45 سالگی خود را همزمان با یکی از بهترین اتفاقات زندگی اش، جشن گرفته بود تا دوران تازه‌ای را آغاز کند، ولی گویا روزگار با او سر سازش نداشت و امشب خبر درگذشت او همه ما را در بهت و حیرت فرو برد. قراردادن عبارت زنده‌یاد در کنار نام او، آن هم در مقطعی که قرار بود از شیرین‌ترین دوران‌ زندگی‌اش باشد برای ما بسیار دشوار و ناگوار است.

مهرداد میناوند، زاده نهم آذر سال 1354 از آن پدیده‌های فوتبال بود که به راستی به آن‌چه شایسته توانایی اش بود، دست نیافت. با وجود موفقیت‌هایی که برای این پیشکسوت محبوب پرسپولیس رقم خورد، استحقاق آن را داشت که در دوران اوج به خیلی بیش از این‌ها دست پیدا کند. هنوز 20 سال را به اتمام نرسانده بود که به عضویت تیم بزرگ پرسپولیس درآمد؛ یکی از پرسپولیس های پرمهره‌ای که راهیابی و بازی کردن در ترکیبش، کار هر بازیکنی نبود. چپ پای خوش‌قامت پرسپولیس به سرعت به تیم ملی ایران هم راه پیدا کرد. بازی در 20 سالگی برای تیم ملی ایران نوید ظهور بازیکنی را می‌داد که همگان منتظر بودند حداقل برای یک دهه در این سطح ادامه داشته باشد.او عضو ثابت همان تیم افسانه‌ای 98 فرانسه بود که در بازی ایران و آمریکا که بازی قرن هم لقب گرفته بود، شرکت داشت.

از پرسپولیس به فوتبال اروپا و اشتورم گراتس رفت، یکی از ستاره‌های این تیم شد و در رویارویی با تیم‌های نامدار فوتبال اروپا در قالب بازی های اروپایی تیم اتریشی، بازی‌های بزرگی را تجربه کرد. پس از آن به شارلروا بلژیک پیوست و از آن جا راهی الشباب امارات شد. وقتی که علی دایی را هم به خدمت گرفته بودند و امیدهای خود را به ارسال‌های میناوند بسته بودند که در تیم ملی ایران برای آقای گل جهان ارسال می‌کرد. او بعدها از حضور در شارلروا و الشباب به عنوان اشتباهاتی یاد کرد که باعث شد از مسیر طلایی فوتبال خود خارج شود. پس از آن در بازگشت به ایران حاضر نبود به هیچ تیمی غیر از پرسپولیس ملحق شود ولی با یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های پرسپولیس روبه‌رو شد تا به سرانجامی که انتظارش را داشت، نرسد. با این وجود جزو بازیکنانی شد که نامشان در باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس قرار دارد. در تمام دوران بعد از خداحافظی از فوتبال هم بی محابا از تیم محبوبش طرفداری کرد و مانند یک هوادار، پای کار بود.

او که صدای خوبی داشت و در آوازخوانی هم هنرمندی بود، در سال‌های اخیر به برنامه سازی در سایت‌های خبری و شبکه‌های اینترنتی پرداخت و اخرین همکاری او با اپلیکیشن پرسپولیس بود که البته در جریان آن با بی‌مهری‌هایی هم روبه‌رو شد. یکی از آخرین برنامه‌هایش مربوط به دربی اخیر و برای پرسپولیس بود. میناوند به واقع جزو آن هایی شد که تا اخرین نفسش با پرسپولیس ماند.

باشگاه ورزشی فرهنگی پرسپولیس با ابراز اندوه و تاسف بسیار این ضایعه و فقدان دردناک را به خانواده و همسر محترم این پیشکسوت، خانواده بزرگ پرسپولیس، جامعه ورزش و اهالی فوتبال را تسلیت می‌گوید. برای زنده‌یاد میناوند عزیز از درگاه ایزد منان، آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر، سلامتی و دوام آرزو می‌کنیم.

همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تمام زحماتی که کادر درمان در سراسر کشور با نهایت فداکاری برای بهبود و سلامتی بیماران، به ویژه در این ایام برای مبتلایان به کرونا می‌کشند، از مردم عزیز و شریف ایران تقاضا می‌کنیم در رعایت پروتکل‌های اعلامی کوشا باشند.