همشهری/ عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به دفاع رئیس‌جمهور از عملکرد محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در افزایش پهنای باند اینترنت گفت: وظیفه آقای رئیس‌جمهور ایجاب می‌کند که از اقدامات مثبت همه اعضای کابینه و دولت با شجاعت و جسارت دفاع کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامرضا انصاری با دفاع از اقدام حسن روحانی رئیس جمهور گفت: آقای روحانی نشان داد که درصورت هر گام عقب‌نشینی دولت و شخص رئیس‌جمهور، دلواپسان و انزواطلبان ۳گام پیشروی می‌کنند و این کارشان باعث دلسردی و بریدن مردم شده است. اقدامات آنها موجب یأس حامیان ۲۴میلیونی دولت شده، بستر نارضایتی عمومی را افزایش داده و زمینه حضور جدی‌تر نیروهای انزواطلب در عرصه اجتماعی و سیاسی را بیشتر کرده است.

انصاری با بیان اینکه برخورد با تکنولوژی را با محدودیت و چماق نمی‌توان از بین برد، تصریح کرد: ما هر روز شاهد و ناظر پیشرفت‌های عظیم علمی در عرصه‌های اطلاع‌رسانی بوده و خواهیم بود. امروز بخش قابل توجهی از نیازها، خدمات عمومی، آموزشی و اشتغال توسط شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است. گذشته از آن رشد و بالندگی طبقات مختلف اجتماعی با حضور مقتدرانه اقشار مختلف در شبکه‌های اجتماعی باعث شده مردم نسبت به کوچکترین حرکت‌های مثبت و منفی بخش اجرایی و سیاسی عکس العمل بروز دهند و حساسیت نشان دهند.

عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: تجربه ناموفق فیلتر کردن تلگرام باعث رانت بسیار گسترده و میلیاردی برای رانتخواران فروش فیلترشکن‌ها شده است. به هر میزان که بخواهیم با تکنولوژی‌های موجود برخورد کنیم راه‌های عبور از فیلتر امروز در دسترس همگان است. اگر دستگاه‌های مسئول گسترش کیفیت باند شبکه های اجتماعی را در دستور کار خود قرار بدهند و نظارت جدی‌تری بر بدآموزی‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی برای جامعه به وجود می‌آید، داشته باشند، شرایط بسیار مطلوب‌تری را برای جامعه به وجود خواهند آورد و امکان استفاده نوجوانان و جوانان و بخش‌های آسیب‌پذیر اجتماعی در رابطه با داده‌های منفی شبکه‌های اجتماعی بین خواهد رفت.

او درباره نقش فضای مجازی در مبارزه با مفاسد اقتصادی یادآور شد: اگر در شعار مبارزه با فساد هم حساسیت وجود داشته باشد، گسترش شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آسان به آن بهترین و کارآمدترین ابزار مبارزه با فساد و ناهنجاریها خواهد بود.

انصاری درباره ضرورت پایبندی رئیس‌جمهور به وعده‌های دولتش تاکید کرد: امیدواریم که در ماه‌های پایانی دولت، آقای رئیس‌جمهور در رابطه با شعارهای داده شده، جدیت و قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد و موضوع رفع حصر محصورین را هم که وارد یازدهمین سال خود شده است با پیگیری موثر به نتیجه برساند.

انصاری همچنین با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر در سال۱۴۰۰ و ضرورت توجه رئیس‌جمهور به این مسئله گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و بیشتر شدن آرای انتخابات، به دولت و نظام کمک خواهد کرد که همپای فعل و انفعالات بین‌المللی و در مسیر دستیابی به توسعه پایدار و هماهنگ کشور حرکت کنند. قطعاً جمهوریت بدون امکان انتخابات رقابتی معنا نخواهد داشت. نوپاهای قدرت‌یافته انزواطلب سعی می‌کنند حضور خود و دوستان‌شان در قدرت را همیشگی کنند. حاصل آن نوشتن خنده‌دار و بی‌معنای قوانین جدیدی است که جمهوریت نظام و قدرت انتخاب مردم را به صورت جدی در معرض تهدید قرار می‌دهد و انتخابات حداقلی مطلوب آنان است.

او تصریح کرد: در این ماه‌های باقیمانده تا انتخابات، دولت باید تلاش کند که آسیب‌های انتخاباتی را به حداقل برساند و بستر حضور مردم و تاثیرگذاری رای‌شان را برای انتخاب گزینه‌های اصلی از بین شخصیت‌های شناخته شده ملی که می توانند با قاطعیت و جسارت حل مشکلات را در دستور کار خودشان قرار دهند، فراهم کند. آقای روحانی باید در پایان دولت خودشان این امر را به عنوان یادگار عملی و استوار کنند.