اولین سوالی که برای مخاطب ها پیش می آید این است که اصلا ویزای شینگن چیست یا به چه معنی ست؟ به دلیل اهمیت درک این موضوع، مطالب را با همین سوال شروع می کنیم. در واقع باید بگوییم که شینگن یک منطقه در اروپا به حساب می آید که شامل 26 کشور می شود، یعنی 26 کشور عضو آن هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احتمالا همه ما تا به حال حداقل برای یک بار کلمه ویزای شینگن را شنیده ایم، اما آیا اطلاعات دقیقی در رابطه با این نوع ویزا دارید؟ برای دریافت ویزا بی اطلاعی یکی از بدترین مواردی ست که باعث می شود کلاهبرداران از این موضوع سوء استفاده کنند و مبالغ هنگفتی را از دست دهید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

اولین سوالی که برای مخاطب ها پیش می آید این است که اصلا ویزای شینگن چیست یا به چه معنی ست؟ به دلیل اهمیت درک این موضوع، مطالب را با همین سوال شروع می کنیم. در واقع باید بگوییم که شینگن یک منطقه در اروپا به حساب می آید که شامل 26 کشور می شود، یعنی 26 کشور عضو آن هستند.

یعنی شما با داشتن این ویزا به سادگی می توانید به هر 26 کشوری که در منطقه شینگن عضو هستند، سفر داشته باشید، اما توجه کنید که گرفتن این ویزا هم به سادگی انجام نمی شود و متناسب با نوع آن و کشوری که از طریق آن درخواست می کنید، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم.

انواع ویزای شینگن

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، ویزای منطقه شینگن انواع مختلفی دارد و این موضوع باعث می شود که هر شخصی متناسب با نیاز خود، اقدام به دریافت ویزا کند، یعنی نوعی مزیت به حساب می آید که باید به آن توجه خاصی داشت.

  • ویزای شینگن نوع A

این ویزا معمولا 48 ساعته است و به نام ترانزیت هوایی هم شناخته می شود و با توجه به این موضوع به سادگی می توان به نکاتی در رابطه با آن پی برد. اگر شما در پرواز خود باید خط هوایی را تعویض کنید، یا هواپیمای شما نیاز به سوخت گیری دارد و دیگر مواردی از این قبیل، می توانید برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید.

  • ویزای شینگن نوع B

اگر باز هم یکی از کشورهای شینگن در مسیر ترانزیت شما قرار دارد، اما شما از راه آبی یا زمینی در حال سفر هستید، باید این ویزا را دریافت کنید. این ویزا هم مدت زمان محدودی دارد، اما زمان آن از ویزای ترانزیت هوایی بیشتر است. مدت اعتبار این ویزا 5 روز است و ماندن بیش از این مدت در خاک کشور مورد نظر شما غیر قانونی ست.

  • ویزای شینگن نوع C

شما برای سفر به اروپا باید ویزای توریستی شینگن داشته باشید و در سفر خود کشورهای مختلفی را ببینید.

توجه داشته باشید که این نوع ویزای به ویزای توریستی معروف ست و شما برای سفر های تفریحی و توریستی خود می توانید آن را دریافت کنید. مدت اعتبار این ویزا حداکثر 90 روز است و بعد از این مدت دیگر اجازه اقامت در این کشورها را ندارید.

  • ویزای شینگن نوع D

اگر در در یک سال مدت زمان متعددی را به یکی از کشورهای شینگن سفر می کنید، چه نوع ویزای را باید دریافت کنید؟

در این حالت این نوع از ویزا که به ویزای مولتی هم معروف است، برای شما بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. توجه داشته باشید که اعتبار این ویزا 5 ساله است و بعد از اتمام اعتبار آن دیگر نمی توانید به این کشورها سفر کنید و باید ویزای خود را تمدید کنید.

راهنمای ویزای شینگن

اولین ورود با ویزای شینگن

بعد از مطالب بالا این سوال برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید که چطور نوع ویزای مورد نظر خود را برای اولین ورود با ویزای شینگن انتخاب کنند. به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب نوع ویزا باید به هدفی که دارید و همچنین شرایطی که از آن برخوردار هستید، توجه داشته باشید، در این صورت مطمئن خواهید بود که انتخاب مناسبی را انجام داده اید.

در مطالب بالا انواع مختلف این ویزا را برای شما شرح داده ایم، شما به سادگی با انطباق شرایط فعلی خود می توانید، مناسب ترین ویزا را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد تحصیل در یک کشور اروپایی را دارید، باید برای اخذ ویزای تحصیلی آن کشور اقدام کنید و اگر قصد سفر به یکی از کشورهای شینگن را دارید، ویزای شینگن توریستی برای شما مناسب خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای شینگن

اولین مرحله ای که برای این کار باید پشت سر بگذارید، همانی ست که در مطالب بالا به آن اشاره کرده ایم، یعنی باید تصمیم بگیرید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. این تصمیم انتخاب بسیار مهمی ست، به خصوص اگر قصد دارید برای کار، زندگی یا تحصیل به کشور مورد نظر خود سفر کنید.

  • بعد از انتخاب مقصد و هم چنین نوع ویزای خود برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید. این زمان متناسب با نوع ویزا و کشور مقصد شما متفاوت خواهد بود.
  • مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و ان ها را ترجمه کنید. ترجمه مدارک باید به زبان کشور مقصد انجام شود.
  • مرحله بعدی مراجعه به سفارت است. در این مرحله معمولا باید مدارک خود را به همراه مبلغی که برای صدور ویزا نیاز است به سفارت ارائه دهید، البته لازم به ذکر است که در بعضی از سفارت ها شخص باید یک مصاحبه کوتاه را هم داشته باشد. در این مصاحبه در رابطه با شرایط شما و همچنین اهدافی که دارید، سوالاتی پرسیده می شود. به شما توصیه می کنیم که در پاسخ دهی به این سوالات صادق باشید.
  • پرداخت هزینه سفارت باید به صورت ارزی انجام شود. در برخی سفارتها نیاز هست که به صورت آنلاین از طریق ویزا کارت پرداخت کنید و رسید آن را تحویل دهید.
  • مرحله بعدی معمولا 2 تا 4 هفته به طول می انجامد، در این مرحله شما هیچ کار خاصی نباید انجام دهید. شما باید منتظر باشید تا بعد از بررسی های انجام شده جواب درخواست خود را دریافت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در صورت مثبت بودن پاسخ کارهای شما رو به روال است و می توانید ویزای خود را دریافت کنید، اما همیشه پاسخ ها مثبت نیستند، در بعضی از موارد هم شاهد ریجکت شدن درخواست یا رد آن هستیم. در این حالت 2 تا 4 ماه به شما فرصت داده می شود تا برای رفع ایراد وارد شده اقدام کنید. در صورت اتمام این مدت زمان باید مراحل اخذ ویزا را از ابتدا پشت سر بگذارید.

شرایط اخذ ویزای شینگن

به این موضوع توجه داشته باشید که شرایط برای هر کشوری با دیگری تفاوت هایی دارد، اما در ادامه شرایط کلی را بررسی خواهیم کرد.

  • در ابتدا باید هدف از سفر خود را به طور دقیق مشخص کنید (این موضوع حتی برای تعیین شرایط بعدی هم اهمیت بالایی دارد)
  • در مرحله بعدی باید نامه تمکن مالی داشته باشید. برای مهاجرت یا سفر به کشورهای دیگر به پول نیاز دارید و با نامه تمکن مالی باید این موضوع را به سفارت ثابت کنید.
  • علاوه بر نامه تمکن مالی باید گردش حساب 6 ماه آخر خود را هم ارائه دهید.
  • یکی از مهم ترین شرایط برای داشتن ویزای شینگن این است که افسر سفارت مطمئن شود بعد از اتمام اعتبار ویزای خود قصد بازگشت به کشور را دارید. به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

هزینه ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن با ویزاگردی

 

هزینه از آن مواردی ست که قبل از انجام هر سفر خارجی و دریافت ویزا باید به آن توجه خاصی داشته باشید. یکی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با اخذ ویزا برای مخاطب ها پیش می آید، هزینه ای ست که برای این کار پرداخت خواهید کرد. این هزینه متناسب با نوع ویزا و همچنین سن شخص متفاوت خواهد بود. از این رو به شما توصیه می کنیم که برای اطلاع دقیق از این هزینه ها با یک شرکت متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

ویزاگردی شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری است که در زمینه اخذ ویزا می تواند کمک های بسیاری به شما داشته باشد. فعالیت های این آژانس کاملا قانونی بوده و به شما کمک می کند که ویزای مورد نظر خود را دریافت کنید.