تسنیم/مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که مقامات آمریکایی با همتایان اروپایی خود در خصوص ایران و توافق هسته‌ای در تماس هستند و سعی دارند به موضع مشترکی در این زمینه برسند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش در خصوص برجام دائماً با متحدان اروپایی خود در تماس است.

جیک سالیوان در خصوص گفتگوهای کشورش با متحدان اروپایی در خصوص بازگشت احتمالی به برجام گفت: «ما در حال حاضر فعالانه در این زمینه با اتحادیه اروپا در تماس هستیم. ما در سطوح مختلف دولت با آنها در حال گفتگو هستیم.»

وی افزود: «ایالات متحده و فرانسه، آلمان و انگلیس (اعضای اروپایی برجام) در حال مشورت هستند تا به یک موضع مشترک در خصوص توافق هسته‌ای ایران دست یابند.»

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در بخش دیگری از نشست خبری خود اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تا ساعاتی دیگر رسماً پایان حمایت آمریکا از «عملیات‌های تهاجمی» محور سعودی در جنگ یمن را اعلام کند.

وی در عین حال تأکید کرد که توقف حمایت از عملیات‌های تهاجمی شامل عملیات علیه شاخه گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان(AQAP) که فعالیت گسترده‌ای در برخی مناطق یمن دارد، نخواهد شد.