قیمت طلا پس از ریزش سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در ۱۰ هفته اخیر قرار دارد.

کاهش قیمت طلا رکورد زد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۶ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از دو درصد سقوط کرده و به پایینترین حد از اول دسامبر رسیده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۴۳ دلار و ۹۰ سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش، در ۱۷۹۱ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

طلا در مسیر ثبت ۲.۶ درصد کاهش هفتگی قرار دارد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۲۷ نوامبر خواهد بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: در معاملات روز جاری بهبود فنی اتفاق افتاده زیرا سرمایه گذاران تصور می کنند ریزش قیمت روز پنج شنبه بیش از حد بود اما در مجموع روند طلا با توجه به رشد دلار و بازده اوراق قرضه، منفی است.

نقره هم پس از عقب نشینی چشمگیری که از رکورد بالای ثبت شده در اوایل هفته جاری داشت، در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته قرار دارد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۱ درصد کاهش داشته است. قیمت نقره حدود ۱۲ درصد از روز دوشنبه که به بالاترین قیمت هشت سال گذشته صعود کرده بود، کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در آستانه ثبت بزرگترین رشد هفتگی در سه ماه اخیر قرار دارد و بازده اوراق خزانه آمریکا هم رشد کرده است.

به گفته یانگ، دورنمای اقتصادی با توجه به توزیع واکسن که ابتلای روزانه به کووید ۱۹ را پایین آورده، روشنتر شده است و آمار کلان بهبود پیدا کرده و تقاضا برای فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن را ضعیف کرده است.

 

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۱۰۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۲۳۰۵ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. هر دو فلز در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر قرار دارد.