با عدم رعایت نکات ایمنی برای منزل، مسیر را برای سرقت اموال خود هموار نکنید. از عوامل زمینه ساز سرقت میتوان به عدم رعایت اصول برقراری امنیت در اماکن اشاره کرد مانند عدم رعایت نکات پیشگیری از دزدی در ورودی و خروجی ها، عدم استفاده از سیستم های امنیتی، حفاظتی ونظارتی مانند دزدگیر و دوربین های مداربسته، استخدام افراد غریبه و یا اعتماد بی جا به آنها در محیط های کاری و دترسی دادن به بخش های ساختمان به افراد غیر مطمئن که ضرورتی هم ندارد.

7 نکته برای پیشگیری از سرقت و مقابله با دزدی - elcav
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نگهداری کردن پول و اشیاء قیمتی در منزل در صورت نبود گاو صندوق خود نیز یکی از عوامل زمینه ساز سرقت است. در واقع اگر بخواهیم واقع بینانه به ماجرای سرقت اموال بپردازیم، شخص مورد سرقت قرار گرفته در بیشتر  موارد به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در سرقت رفتن مالش سهیم است. چرا که با رعایت نکاتی ساده می توانست جلوی یه جرم و خسارت را بگیرد.

برقراری امنیت و محافظت از جان ومال برای همه‌ی افراد بشریت حائز اهمیت است، به همین خاطر همواره به دنبال راه های پیشگیری از سرقت می‌باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های جلوگیری از سرقت نیز به روز شده و بسیار گسترش یافته است، به همین خاطر افراد برای محافظت از منازل، ادارات، فروشگاه‌ها، خودرو و… خود به سراغ یکی از راه کارهای جلوگیری از سرقت می‌روند.

 

این از هوشمندی افراد است که پیش از بروز هرگونه دزدی و سرقت نکات مقابله با دزدی و برقراری امنیت را به خوبی اجرا کرده و با کمک آن تا حد زیادی از جان و مال خود محافظت می‌کنند. اما شما تا چه حد با نکات مقابله با دزدی آشنایی دارید؟!

 

پیشگیری از سرقت چه اهمیتی دارد؟

عقل سلیم حکم می‌کند که هر انسانی از جان خود و خانواده و همچنین از اموال خود محافظت نماید تا مورد سرقت قرار نگیرد، استفاده از راه کارهای جلوگیری از سرقت برای افراد آرامش خاطر ایجاد کرده است.

 

افزون بر این اگر هر شخصی به صورت فردی نسبت به محافظت از جان و مال خود حساس باشد، تا حد زیادی سختی کار از روی دوش نیروی پلیس برداشته خواهد شد. بنابراین کافی است با اصلی‌ترین نکات مقابله با دزدی آشنا شوید.

 

۷ نمونه‌ی برتر راه های پیشگیری از سرقت را بدانید!

عوامل بسیاری نظیر فشارهای سخت اقتصادی و وضعیت معیشت افراد در سطح جامعه موجب می‌شود که بسیاری از آن‌ها اقدام به سرقت و دزدی از اماکن مختلف نمایند.

 

این عمل قبیح تبعات و خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد که مسلماً برای هیچ فردی خوشایند نخواهد بود. هفت نمونه از بهترین راه های پیشگیری از سرقت خانه و خودرو به شرح زیر می‌باشد:

 

نگهبان گذاشتن برای اماکن:

انتخاب بسیاری از ساکنین مجتمع‌های مسکونی برای محافظت و مراقبت از ساختمان، استخدام نگهبان است. در این روش فردی امین و مطمئن برای نگهبانی از ساختمان انتخاب می‌شود که ماهیانه در قبال دریافت مبلغی پول ورود و خروج ساکنین و افراد غریبه را کنترل می‌کند.

 

نگهبان ساختمان جلوگیری از سرقت

 

به طور معمول نگهبان ساختمان پیش از ورود افراد غریبه نام  نشانی فرد را با صاحب خانه هماهنگ خواهند کرد. اگرچه استخدام نگهبان راهکار خوبی به شمار می‌رود، اما کمی خسته کننده بوده و البته میزان امنیت ایجاد شده با این راهکار خیلی زیاد نیست.

دزدی

نصب درب ضد سرقت:

یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرقت آن است که درب‌های معمولی منازل را به درب ضد سرقت تعویض کنید. درب‌های ضد سرقت از چند لایه‌ی کاملاً مقاوم ساخته شده و دارای قفل‌های چند زبانه‌ای هستند که از چند جهت مختلف به چهارچوب چفت می‌شود.

 

 

نصب درب ضد سرقت، خانه را تبدیل به گاو صندوقی می‌کند که افراد به راحتی نمی‌توانند به آن ورود کنند. لازم به ذکر است که قیمت درب ضد سرقت باکیفیت تقریباً بالا بوده و خرید آن برای قشر عظیمی از مردم سخت می‌باشد.

 

این مقاله در سایت فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته الکاو به آدرس

 

نصب قفل دیجیتال:

مهندسین با کمک فناوری و تکنولوژی توانسته‌اند نسل جدیدی از قفل را طراحی و تولید کنند که با استفاده از مکانیزم برقی کار می‌کند. قفل‌های دیجیتال که در سه مدل کارتی، رمزی و تشخیص چهره ساخته می‌شوند گزینه‌ی بسیار خوبی برای افزایش امنیت منازل و دفاتر کاری هستند.

 

 

 

خوشبختانه انواع قفل دیجیتال در داخل کشور تولید می‌‌شود، اما از آنجا که قطعات آن بسیار گران بوده و مراحل تولید سختی دارد قیمت بالایی دارند. البته هزینه کردن برای مقابله با سرقت بسیار عاقلانه بوده و به عبارتی ضروری محسوب می‌شود.

 

نصب دزدگیر:

دزدگیر ها را به صورت عمومی می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد. دزدگیر اماکن و دزدگیر های خودرو.

نصب دزدگیر اماکن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افزایش امنیت اماکن بوده که بسیاری از افراد از آن به عنوان جلوگیری از سرقت بهره می‌برند. دزدگیرها مجهز به سیستم صوتی (آژیر یا بلندگو) هستند که در صورت نزدیک شدن اشخاص به مکان یا خودرو به صدا در می‌آیند.

دزدی

دزدگیرها که بیشتر برای خودرو به کار می‌روند به محافظت از خودرو در این بازار دزدی‌های فراوان کمک شایان توجهی کرده است. نصب دزدگیر بر روی خودرو برای افرادی که پارکینگ شخصی نداشته و نسبت به محل پارک ماشین خود دچار مشکل هستند بسیار مناسب خواهد بود.

 

نصب دوربین مداربسته:

خریداری و نصب دوربین مداربسته را نیز می‌تواند از مهم‌ترین راه کارهای جلوگیری از سرقت دانست، با نصب دوربین مداربسته در آپارتمان‌ها با یک تیر دو نشان زده خواهد شد. زمانی که برای یک آپارتمان یک پکیج دوربین مداربسته خریداری می‌شود علاوه بر خود ساختمان، بر زوایای بیرونی آن نیز نظارت خواهد داشت و به محض دریافت تصاویر مشکوک آن را به مانیتور، رایانه و موبایل متصل خود ارسال می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پک های دوربین مداربسته و خرید آن می توانید به فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته الکاو به آدرس https://elcav.com/product-category/cctv-camera-packages/ مراجعه کنید.

دوربین‌های مداربسته در انواع مختلفی تولید می‌شوند که می‌تواند به عنوان یک دستگاه دید در شب نیز کاملاً موثر واقع شود. دوربین مداربسته الکاو درست مثل چشمان نافذی هستند که بدون نیاز به نیروی انسانی می‌تواند مساحت بسیار بزرگی را محافظت کند.

 

افزایش نور ساختمان:

بسیاری از افراد نورپردازی ساختمان خود را افزایش می‌دهند تا دید در شب برای اطراف ساختمان افزایش یابد. این روشی است که در گذشته نیز افراد از آن بهره می‌بردند.

 

به طور معمول ساکنین منازل زمانی که به مسافرت یا مهمانی می‌رفتند و کسی در منزل نبود، چراغ‌ها را برای گمراه کردن سارقین روشن می‌گذاشتند.

 

قفل فرمان برای خودرو:

از آنجا که سرقت خودرو خصوصاً در این روزهای کرونایی افزایش چشمگیری داشته است، افراد می‌بایست نسبت به ایمنی خودرو خود حساس‌تر باشند. قفل فرمان زدن به خودرو در زمان پارک یکی از راه کارهای جلوگیری از سرقت است که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفت.

 

قفل فرمان قیمت نسبتاً پایینی داشته و گزینه‌ی خیلی خوبی برای محافظت از خودرو به شمارمی‌رود، اما میزان امنیت آن خیلی زیاد نمی‌باشد.

 

بدیهی است که راه های پیشگیری از سرقت که در هفت مورد فوق معرفی گردید، هر یک به تنهایی کاربردی و عالی به نظر می‌رسند. اما نکته‌ی مهم آن است که از میان این موارد نصب دوربین مداربسته و دزدگیر گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

 

چرا نصب دوربین مداربسته یا دزدگیر بهتر است؟

به طور قطع سوال مهمی که در ذهن شما می‌چرخد آن است که چرا دو گزینه‌ی دوربین مداربسته و دزدگیر بهتر از سایر موارد می‌باشد؟! این مدعا چند دلیل ساده دارد:

 

اولاً برای تمامی ساکنین یک ساختمان می‌توانند در پرداخت هزینه دوربین و دزدگیر مشارکت کنند، به این صورت هزینه‌ی نصب دوربین و دزدگیر بسیار پایین خواهد بود.

دوماً میزان امنیتی که توسط این دو مورد از نکات مقابله با دزدی برقرار می‌شودبیش از سایر موارد می‌باشد.

کاربرد دوربین مداربسته می تواند هم بازدارنده باشد و هم اتفاقات رخ داده را به صورت مستند از طریق فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته نمایش داد و دزدگیر نیز با ایحاد صدا می تواند به دیگران اطلاع رسانی کند و ابزاری قوی در بازدارندگی در ارتکاب به جرم است.

 

 

 https://elcav.com/weblog/7-ways-to-deal-with-theft/ منبع  :