مهر/ نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای مدعی نزدیک شدن دیدگاه های لندن و واشنگتن در خصوص ایران شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس، در مصاحبه با سی بی اس در این خصوص گفت: با روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید، تحولات مهمی در روابط انگلیس و آمریکا رخ داده و مواضع دو کشور به ویژه در خصوص مسائلی چون ایران به یکدیگر نزدیک شده است.
جانسون افزود که این تحولات شامل راه‌های همکاری در کشور در خصوص مقابله با چالش‌های آب و هوایی، زیست محیطی و ناتو را شامل می‌شود. وی توضیح بیشتری درباره مواضع انگلیس در خصوص ایران ارائه نکرد.
نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که روابط لندن با کاخ سفید در وضعیت مناسبی قرار دارد که این امر یکی از ماموریت‌های نخست وزیر انگلیس است.
در تاریخ ۲۱ بهمن ماه نیز بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی، پیرامون تحولات بین‌المللی از جمله توافقنامه هسته‌ای ایران گفتگو کرده بودند.
پیش از آن نیز جانسون با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره برجام گفتگو کرده بود.
گفتگوی رهبران دو کشور در خصوص توافقنامه هسته ای ایران، در حالی صورت می‌گیرد که تحریکات اروپا و آمریکا برای بازگشت برجام به ریل اصلی، در آستانه پایان ضرب الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.
آمریکا بدون در نظر گرفتن خروج این کشور از برجام و پیامدهای ناشی از آن، لغو تحریم‌ها و بازگشت واشنگتن به این توافق را مشروط به اجرای تعهدات ایران کرده است.