در این نوشته یاد بگیرید که چگونه می توان در سامانه ثنا قوه قضائیه ثبت نام کرد.

چگونه در سامانه ثنا احراز هویت کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قوه قضاییه اخیرا در اقدامی جدید از فرایند احراز هویت سامانه ثنا با مشارکت یوآیدی و به صورت دیجیتال رونمایی کرد. بنابراین، افراد با احراز هویت دیجیتال در سامانه ثنا ، با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن امور قضایی خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند. در ادامه نحوه احراز هویت سامانه ثنا را به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

به منظور دریافت ابلاغیه‌های قضایی قوه قضاییه، متقاضی باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده و در ادامه، فرایند احراز هویت خود را به صورت غیرحضوری انجام دهد.

راهنمای نحوه احراز هویت سامانه ثنا

به منظور احراز هویت ابتدا باید پروسه ثبت نام سامانه ثنا را طی نمایید. پس از تکمیل ثبت نام، بلافاصله وارد مرحله احراز هویت خواهید شد.

در صورتی که فرایند ثبت نام را قبلا انجام داده باشید،  برای احراز هویت در سامانه ثنا وارد صفحه سامانه ثنا شوید. صفحه ای که مانند شکل زیر است:

سپس گزینه ثبت نام برخط را انتخاب نمایید. پس از آن وارد صفحه ای مانند زیر خواهید شد.اطلاعات مربوطه را مانند زمان ثبت نام وارد کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

2

 

مرحله اول

پس از انتخاب گزینه ثبت اطلاعات اولیه در آخرین مرحله ثبت نام و یا ثبت اطلاعات در فرمی مانند شکل بالا، به منظور احراز هویت در این سامانه، به صفحه شروع فرایند احراز هویت هدایت خواهید شد. در این مرحله از منوی اول گزینه شرکت یوآیدی را انتخاب کرده و کلید پرداخت هزینه را انتخاب نمایید تا به صفحه پرداخت هدایت شوید.

مرحله دوم

پس از اتمام پرداخت، صفحه شروع فرایند احراز هویت دوباره به صورت خودکار باز می گردد. پس از بازگشت، گزینه شروع احراز هویت غیرحضوری را انتخاب نمایید تا صفحه مربوط به یوآیدی باز شود. در این مرحله گزینه شروع فرآیند احراز هویت را انتخاب نمایید.

 

مرحله سوم

در این بخش داخل صفحه سفید با کادر قرمز را امضا نموده و گزینه ادامه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که امضا باید داخل کادر قرمز قرار گیرد.

 

مرحله آخر احراز هویت در سامانه ثنا

مطابق نمونه زیر، چهره خود را دورن کادر مربوطه قرار دهید تا یک ویدیوی سلفی ۱۵ ثانیه ای از شما گرفته شود.

3

 

در صورت انجام درست مراحل فوق، پیام اتمام موفقیت آمیز مراحل احراز هویت برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

پس از اتمام این مراحل پیام کوتاهی حاوی رمز شخصی سامانه ثنا به شما ارسال خواهد شد. 

نکته قابل توجه

در صورت بروز خطا، به این ترتیب عمل کنید:

۱.به صفحه اول سامانه بازگشته و مرحله اول فرایند ثبت نام خود را تکرار کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

۲.سیستم به صورت خودکار شما را به صفحه احراز هویت هدایت خواهد کرد.

۳.در صورتی که پرداخت را انجام داده اید، سیستم به صورت خودکار تشخیص خواهد داد و شما تنها باید کارگزاری که با آن پرداخت کرده اید را انتخاب کرده و فرایند احراز هویت را تکرار نمایید.

۴.توجه کنید که به دلیل حفظ امنیت کاربران، کاربر بیشتر از سه مرتبه قادر به انجام فرایند احراز هویت با یک کارگزاری نخواهد بود. در صورت تکرار بیش از سه بار، کارگزاری خود را تغییر دهید.