سیگار کشیدن و مصرف محصولات دخانی ، یکی از بزرگ ترین عوامل مرگ و میر قابل پیشگیری در سر تا سر دنیا است.

مزایا و راه حل ترک سیگار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دخانیات هر سال ، باعث مرگ بیش از ۴۵۰ هزار نفر در جهان می شود ، یعنی چیزی حدود نیم میلیون نفر در هر سال ، یک عدد قابل توجه و وحشتناک از مرگ و میر سالیانه که به سادگی ، می توان از آن جلوگیری کرد. همه ی ما از عوارض منفی سیگار کشیدن مطلع هستیم ، با این حال ، کمتر به ترک کردن آن فکر می کنیم. همچنین ، معمولا کسی درباره ی ترمیم ریه بعد از ترک سیگار ، صحبتی نمی کند. اگرچه سیگار کشیدن سلامت ریه را به حد بحرانی می رساند ، اما با این حال مدتی پس از ترک سیگار ، کم کم عملکرد ریه بهبود پیدا می کند. در این مقاله ، ما سعی می کنیم تا درباره بازگشت سلامتی ، پس از ترک سیگار صحبت کنیم.

 

اهمیتی ندارد که چه مدت سیگار می کشیده اید . هر زمان که دست از مصرف دخانیات بر دارید ، یک گام مفید برای بازگشت سلامتی است. در هر سال ، میلیون ها نفر تصمیم به ترک سیگار می گیرند و بخشی از آن ها ، موفق می شوند. اگر شما نیز جزئی از این افراد هستید ، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما علاوه بر صحبت درباره ترمیم ریه پس از خروج از دخانیات ، در رابطه با ترک سیگار نیز به شما کمک خواهیم کرد.

مزایای ترک سیگار ، ترمیم ریه بعد از ترک سیگار

هر چه از زمان کشیدن آخرین سیگار شما می گذرد ، ریسک ابتلا به سرطان ریه نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال ، کسی که یک دهه سیگار نمی کشد ، احتمال ابتلا به سرطان ریه در این فرد به ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند. هرچند این ریسک ، در فردی که همچنان سیگار می کشد ، همچنان بالاست و ریسک ، پس از ترک سیگار ، به مرور کاهش می یابد.

ترک کردن سیگار در هر مرحله ای از زندگی ، بسیار مفید است. زیرا سیگار کشیدن ، تنها به بیماری های ریوی ختم نمی شود. علت آن ، وجود بیش از ۴،۸۰۰ ماده شیمیایی سمی و خطرناک در سیگار است. بیشتر این سم ها ، به ایجاد اثرات منفی در ریه و راه های هوا منجر می شوند. بلافاصله پس از ترک سیگار ، ریه شروع به باز سازی و بازیابی سلامتی خود می کند. پس از ترک سیگار ، کربن منوکسید کم کم از جریان خون شما محو می شود. کم شدن سطح این گاز در خون شما ، به حل مشکلاتی مثل کوتاهی و تنگی نفس کمک می کند.

002

سیگار کشیدن ، همچنین راه های هوا ( Airway ) را متورم می کنند. اما زمانی که دیگر سیگار نمی کشید ، کم کم این راه ها شروع به بازیابی سلامت خود می کنند. ترک سیگار ، همچنین حالت Cilia را در ریه شما فعال می کند. مو های ریز میکروسکوپی روی سطح سلول های ریه ، باکتری و مخاط را به پشت گلوی شما منتقل می کنند تا بلعیده شوند. به این شکل ، ریه شما از آلودگی ها پاک سازی می شود.

در اولین ماه بعد از ترک سیگار ، عملکرد ریه ی شما به طرز چشمگیری بهبود پیدا می کند. پس از گذشت این زمان ، فرآیند های عادی ریه ، کم کم به کار خود باز میگردند و نشانه های آن ، کاهش سرفه و تنگی نفس خواهد بود.

آماده شدن برای ترک سیگار

اگر به ترک سیگار فکر می کنید ، لازم است تا ابتدا یک روش درست و منطقی برای آن انتخاب کنید. یکی از روش های مدرن امروزی که تقریبا نرخ موفقیت آن بیشتر از ۸۰ درصد است ، استفاده از ویپ و پاد سیستم است. این دستگاه ها ، طی ۱۰ سال گذشته به عنوان بهترین جایگزین برای سیگار شناخته شده اند و شکل کار کرد آن ها ، به صورت جایگزینی است. با استفاده از این دستگاه ها ، شما جایگزینی بسیار سالم تر به جای سیگار دارید. امروزه شما می توانید با استفاده از سالت نیکوتین ها ، شما می توانید تجربه ی بسیار خوبی داشته باشید.

003

پس از آنکه روش خود را برای ترک سیگار انتخاب کردید ، پیشنهاد ما ، استفاده ی مقدار زیادی آب در رژیم غذایی است. نوشیدن آب و مایعات فراوان در طول دوره ی پس از ترک سیگار ، سرعت ترمیم ریه بعد از ترک سیگار را افزایش می دهد. همچنین ، با داشتن یک رژیم غذایی مناسب ، بدون نمک و قند بیش از حد ، سرعت احیای بافت های ریه افزایش پیدا می کند.

ریه ، یکی از اعضای حیاتی بدن شماست. حتی یک نخ سیگار ، می تواند عملکرد آن را تغییر دهد. با ترک کردن سیگار ، کمک فراوانی به احیای عملکرد طبیعی آن می کنید.