پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جایروکوپتر کیش

همان‌طورکه می‌دانید افراد زیادی برای سفرهای داخلی خود، کیش را انتخاب می‌کنند. این جزیره 91 کیلومتر مربع مساحت داشته و منطقه‌ای منحصربه‌فرد برای تفریح محسوب می‌شود. امکانات زیادی برای انجام سرگرمی‌های مختلف در این جزیره قرار دارد. برخی از تفریحات را فقط می‌توانید در کیش انجام دهید و تجربه آن در هیچ منطقه دیگری در ایران امکان‌پذیر نیست. یکی از این تفریحات جایروکوپتر است. ما در ادامه به بررسی جایروکوپتر و غواصی می‌پردازیم. این دو تفریح جز سرگرمی‌هایی هستند که نباید هنگام شرکت در تورکیش از دستشان بدهیم!

جایروکوپتر در کیش

جایروکوپتر یا هلیکوپتر تفریحی به سرگرمی گفته می‌شود که افراد همراه یک راهنما سوار بر وسیله‌ای بین هواپیما و هلیکوپتر شده و به‌پرواز درخواهند آمد. این وسیله به شما کمک می‌کند نمایی از جزیره کیش را مشاهده کنید که کم‌تر کسی آن را دیده است. جایروکوپتر حداکثر دو نفر ظرفیت دارد. این وسیله در ارتفاعات کم‌تری نسبت به هلیکوپتر پرواز می‌کند. به‌طورحتم مشاهده جزیره از این ارتفاع می‌تواند برای هرشخص جذاب باشد. جایروکوپتر بیش از یک قرن پیش ساخته شد؛ اما چندین سال است که از آن به‌عنوان یک وسیله تفریحی استفاده می‌شود. همه افرادی که این تفریح را تجربه کرده‌اند آن را بسیار مهیج می‌دانند. خلبان شما را روی دریای خلیج‌فارس خواهد برد و می‌توانید آبی دریا را از ارتفاعات تماشا کرده و از آن لذت ببرید. ناگفته نماند که فقط افراد بالای هفت سال می‌توانند این تفریح را تجربه کرده و با جایروکوپتر پرواز کنند.

قوانین جایروکوپتر

بخشی از فرودگاه بین‌المللی کیش با مساحت 1500 مترمربع به پروازهای جایروکوپتر اختصاص داده شده. این فضا بسیار امن بوده و مخصوص این نوع پروازها ساخته شده است. همه خلبان‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند بسیار باتجربه بوده و درطول سال آزمون‌هایی برای تایید صلاحیت از آن‌ها گرفته می‌شود. به‌لطف وجود این خلبان‌های دوره دیده، هنگام پرواز آب در دلتان تکان نمی‌خورد. پرواز با این وسیله را فقط در جزیره کیش می‌توانید تجربه کنید. مجوز رسمی پرواز با جایروکوپتر برای این جزیره اخذ شده و گردشگران می‌توانند با سفر به مروارید خلیج‌فارس این تفریح مهیج را تجربه کنند. مجموعه هوایی کیش تنها مجموعه در خاورمیانه محسوب می‌شود که امکان پرواز را برای عموم مردم فراهم کرده؛ هزینه بلیط جایروکوپتر نسبت‌به زمان پرواز متغیر است. هرچه زمان بیشتر شود هزینه آن نیز افزایش می‌یابد. با رزرو تور کیش از رشت از علی بابا می‌توانید شامل تخفیف شده و برای خرید بلیط این تفریح هزینه کم‌تری پرداخت کنید.

حداقل سرعت جایروکوپتر هنگام پرواز 15 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر برساعت محاسبه شده است. این هلیکوپترهای کوچک قابلیت فرود اضطراری را دارند و درصورتی‌که هنگام پرواز مشکلی پیش بیاید، خلبان به‌سرعت فرود خواهد آمد. طی چند سال گذشته پرواز با جایروکوپتر طرفداران زیاد پیدا کرده است. شما می‌توانید هنگام سفر به کیش این تفریح مهیج را تجربه کنید. پیشنهاد ما به علاقه‌مندان پرواز این است که هنگام سفر به کیش به کلوپ هوایی آن رفته و این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

غواصی کیش

در جزیره کیش امکانات برای انجام بسیاری از تفریحات آبی وجود دارد. غواصی یکی از پرطرفدارترین این ورزش‌ها محسوب می‌شود که وسایل لازم برای تجربه آن در این جزیره وجود دارد. در کیش مراکز زیادی برای آموزش و تجربه غواصی تاسیس شده‌اند که گردشگران می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. آموزشگاه‌های غواصی کیش دوره‌های لازم برای یادگیری این ورزش را برگزار می‌کنند. پس از پشت‌سر گذاشتن آموزش‌های لازم از افراد آزمونی گرفته می‌شود و درصورت قبولی گواهینامه سطوح مختلف به آن‌ها اعطا خواهد شد. مدارک غواصی برخی از آموزشگاه‌ها در سطح بین‌الملل معتبر است. سازمان‌های مرتبط با این رشته روی این آموزشگاه‌ها نظارت می‌کنند. شما با مراجعه‌به کلوپ‌های غواصی کیش می‌توانید دنیای زیر آب را تماشا کرده و از آن لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کیش

مروارید خلیج‌فارس در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد و هرشخص یک فصل را برای سفر به آن انتخاب می‌کند. بارش باران در فصل زمستان در کیش بسیار افزایش می‌یابد و می‌توانید مناظری فوق‌العاده از دریا و بارش باران را مشاهده کنید. مناطق جنوبی کشور فاصله کمی با خط استوا دارند و به‌همین‌دلیل تابستان‌های این مناطق به‌شدت گرم است. گرمای هوا باعث افزایش تبخیر آب دریا شده و میزان رطوبت نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. اواسط تابستان به‌دلیل زیاد شدن میزان رطوبت هوا کم‌تر کسی به کیش سفر می‌کند و برای همین از هزینه‌های گردش و اقامت در این جزیره کاسته می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که تابستان بهترین زمان برای سفری اقتصادی به کیش است. اگر قصد دارید در شرایطی عادی به این جزیره سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در پاییز و زمستان به این منطقه بروید. در این بازه زمانی شما شاهد متعادل‌ترین شرایط جوی در کیش خواهید بود.

کیش پرطرفدارترین جزیره ایران به‌شمار می‌رود. این جزیره به‌دلیل زیبایی بسیار به مروارید خلیج‌فارس معروف است. در جزیره نام برده شده امکان انجام تفریحات زیادی وجود دارد و بسیاری از افراد برای تجربه آن‌ها به کیش سفر می‌کنند. ما در این مطلب دو مورد از مهیج‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات کیش را به شما معرفی کردیم، اگر تجربه پرواز با جایروکوپتر و غواصی در طول تور کیش از کرمان را داشته‌اید نظرات خود را درباره این موضوعات با ما به‌اشتراک بگذارید.