فارس/ عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم چه دلیلی دارد که تحت عنوان مخالفان ما بر مقدرات مالی ما مسلط شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: تشکیل این گونه کنوانسیون‌ها آن در زمانی می‌تواند مناسب باشد که کشورها هیچ خصومتی با یکدیگر نداشته باشند، نه اینکه در شرایط فعلی تحریم‌ها علیه کشور ما اعمال شود و بنا باشد از این طریق مسائل مالی ما در معرض دید این گروه اقدام مالی قرار گیرد.

وی افزود: وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم چه دلیلی دارد تا با پیوستن به این گونه کنوانسیون‌ها مخالفان‌مان را بر مقدرات اقتصادی کشور مسلط کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم ما امروز در شرایط تحریم اقتصادی هستیم و عضویت در کنوانسیون‌های FATF  باعث میشود که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمنان قرار گیرد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات پراکنده‌ای که به ما رسیده پیش از این نیز ما همکاری‌هایی را در این گونه موارد داشته‌ایم که متاسفانه جز ضرر و زیان حاصل دیگری برای ما نداشته است.

وی افزود: پیوستن به کنوانسیون‌هایی مثل FATF  بیش از آن که برای ما سود داشته باشد ضرر دارد و امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، لایحه عضویت ایران در کنوانسیون‌های FATF  که در قالب لایحه پالرمو و لایحه CFT در مجلس دهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت پس از تصویب در مجلس با ایراد شورای نگهبان مواجه شد، اما نمایندگان مجلس دهم بر مصوبه خود اصرار کردند و در نهایت این لوایح برای رسیدگی و تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.