وزیر خارجه سابق آمریکا تصمیم دولت جدید این کشور درباره انصارالله و عقب نشینی از تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران را مقدمه‌ای برای بازگشت بایدن به برجام خواند.

واکنش پمپئو به تصمیم بایدن درباره تحریم تسلیحاتی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز از تصمیم دولت «جو بایدن» برای حذف انصارالله یمن از لیست گروههای تروریستی و همچنین عقب نشینی واشنگتن از تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران انتقاد کرد و آن مقدمه‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام خواند. 

وی با تکرار ادعاهای دولت ترامپ، توافق هسته‌ای ایران را فاجعه بار خواند و افزود: ما این توافق را کنار گذاشتیم و فشار زیادی را به ایران وارد کردیم، امیدوارم که مردم آمریکا از بایدن درخواست کنند که آنها نیز همین کار را بکنند. 

پامپئو در واکنش به عقب نشینی آمریکا از تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران از این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دفاع کرد و گفت: ایده ما این بود که به ایران نباید اجازه داده شود تا در بازار آزاد سلاح بخرد و بفروشد و تکنولوژی روسی و چینی و تجهیزات مدرن نظامی خریداری کند. 

اوایل اسفند ماه جاری، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

خبرگزاری رویترز با استناد به نامه «ریچارد میلز» به شورای امنیت نوشت، ایالات متحده در این نامه از ادعای دولت دونالد ترامپ مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایرن عقب‌نشینی کرده است. 

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مردادماه سال جاری بعد از شکست در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تحرکاتی ناکام را برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران آغاز  کرد که در نهایت منجر به اقدام یکجانبه این کشور در بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران شد. این تصمیم از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نگرفت.