نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی تاکید کرد که دعوت از ایران برای مذاکره بسیار خوب است اما چنین کاری با تهدید به ارائه قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سازگاری ندارد.

اولیانوف: دعوت به مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه سازگاری ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین بار دیگر با انتشار پیام هایی در حساب کاربری خود در توئیتر بر لزوم اتخاذ تصمیمات درست در شرایط کنونی برای حفظ برجام تاکید کرد.

اولیانوف در پیامی نوشت: اصل دعوت از ایران (برای گفت وگو) بسیار خوب و مناسب است اما چنین دعوتی با تهدید به ارائه قطعنامه غیرمنصفانه از سوی شورای حکام آژانس در روزهای آینده همخوانی ندارد. در این میان، یک سری مسائل کامل اشتباه است.

وی ادامه داد: اشتباه استراتژیک برخی کشورها (که نمی خواهم در این مرحله از آنها نام ببرم) این بوده است که تلاش کردند دعوت برای گفت‌وگو را با صدور قطعنامه ای تقابلی درهم آمیزند. در نتیجه ما 10 روز با ارزش را برای مذاکره از دست دادیم.

 این مقام روس در پیامی دیگر تصریح کرد: ما در این شرایط از شرکای خود در برجام و دیگر اعضای شورای حکام آژانس می خواهیم که محتاط باشند و از برداشتن گام های غیرمسئولانه و ناپخته که می تواند چشم انداز بازگرداندن کامل برجام را در آینده نزدیک از طریق مذاکره تضعیف نماید،  پرهیز کنند.

اولیانوف در توئیتی دیگر خاطر نشان کرد: راه عبور از این بن بست، تاکید بر این است که تمام طرف های برجام در یک قایق هستند، ازجمله آمریکا که آمادگی خود را برای بازگشت به این توافق اعلام کرده است. ایران و آمریکا باید بازگشت خود به برجام را بدون درگیر شدن در بحث های بی نتیجه که ابتدا می بایست انجام می شد، باهم هماهنگ کنند.