ایرنا/ معاون اول رییس جمهوری بازسازی و احیای امید و اعتماد را مهمترین مسئله عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند و سازمان‌های مردم‌نهاد و خانه‌های مرتبط با جوانان می‌توانند با گفت و گو و تضارب آرا پیشنهادات و راهکارهای خود را در اختیار شورای عالی جوانان قرار دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری در سی و نهمین جلسه شورای عالی جوانان که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی مردم به ویژه جوانان گفت: در شرایط کنونی دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان کشور نسبت به آینده مایوس و بدبین شده و به اعتماد آن‌ها به خود و کشور آسیب بزنند که باید برای مقابله با این تحرکات برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف و اولویت‌های شورای عالی جوانان باید افق‌گشایی پیش روی کشور و جوانان باشد، گفت: امروز مهمترین مساله این است که چگونه می‌توان امید و اعتماد را به جامعه بازسازی و احیا کرد. در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئول هستند و مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد و خانه‌های مرتبط با جوانان می‌توانند با گفت و گو و تضارب آرا پیشنهادات و راهکارهای خود را در اختیار این شورا قرار دهند.

جهانگیری تصریح کرد: قطعاً دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای حاکمیتی می‌توانند از این راهکارها و نتایج جلسات مذکور بهره مند شوند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به موضوع اوقات فراغت جوانان، گفت: تا پیش از این وقتی درباره اوقات فراغت سخن به میان می‌آمد تصور این بود که جوانان و نوجوانان در زمان‌هایی که آموزش رسمی آنها به پایان رسیده مانند تابستان‌ها باید چه برنامه‌هایی داشته باشند. اما امروز اوقات فراغت فراتر از مباحث آموزشی است و باید با توجه تاثیر فراوان آن در سلامت روانی و تکمیل شخصیت جوانان، اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مقوله داشته باشیم.

کلیات برنامه ملی اوقات فراغت جوانان تصویب شد

در این جلسه که وزرای ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز رییس سازمان امور اداری و استخدامی و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده حضور داشتند، کلیات برنامه ملی اوقات فراغت جوانان به تصویب اعضا رسید.

این شورا ضمن موافقت با بازنگری در اساسنامه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و آیین نامه ستادهای شهرستانی، ملی و استانی جوانان؛ با تصویب آیین نامه نحوه مدیریت خانه‌های جوانان پس از اجماع نظر میان وزارت ورزش و جوانان، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد.

در این جلسه وزیر ورزش و جوانان با ارائه گزارشی در خصوص دستاوردهای این حوزه، گفت: در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با جوانان ۲۸ سازمان بود که امروز به ۳۴۰۰ سازمان رسیده است و بیش از ۱۴۰ خانه فعال جوانان در گوشه و کنار دائر و در حال فعالیت هستند.

همچنین تندگویان معاون جوانان این وزارتخانه گزارشی از ساماندهی ستاد امور جوانان در بخش های اوقات فراغت، کارآفرینی، خانه‌های جوان، حضور در مجامع بین‌المللی، برگزاری رزمایش و پویش‌های مرتبط با کرونا و حمایت از آسیب دیدگان، بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اقدامات انجام شده در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و ازدواج جوانان ارائه کرد.