وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت علامه شیخ احمد الزین، رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین، مجاهد عالی قدر لبنان و جهان اسلام را تسلیت گفت.

ظریف درگذشت روحانی برجسته لبنانی را تسلیت گفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد ظریف در پیامی تسلیت به مناسبت درگذشت علامه شیخ احد الزین نوشت: خبر رحلت عالم ربانی و مجاهد عالی قدر لبنان و جهان اسلام و رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین، علامه شیخ احمد الزین، موجب تاثر و تالم گردید.

وی اضافه کرد: این عالم وارسته و شامخ اسلامی که از علاقمندان و مریدان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و دوستدار جمهوری اسلامی بود، همواره منادی وحدت و تقریب بین مذاهب و آحاد امت اسلامی بود و با مواضع حکیمانه و قاطع خود علیه غاصبان قدس شریف تنها راه رهایی  در برابر پدیده شوم صهیونیسم‌ و جریان افراط گرایی را وحدت و مقاومت اسلامی می دانست.

وزیر امور خارجه افزود: اینجانب ضایعه فقدان آن‌ عالم فرزانه را به علمای جهان اسلام، ملت مقاوم لبنان، خانواده معظم و شاگردان و ارادتمندان آن مجاهد عالی مقام تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند حکیم برای مردم عزیز لبنان و خاندان مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح آن مرحوم غفران و رحمت الهی مسئلت می‌نمایم.

شیخ احمد الزین از علمای برجسته اهل سنت لبنان و قاضی سابق شرعی در شهر صیدا و رئیس هیات امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان بود. وی با مواضع ضد صهیونیستی در منطقه شناخته می شد و مقاومت را تنها راه آزادی قدس می دانست و در مسیر مبارزات خود از سوی رژیم صهیونیستی هدف ترور و آزار و اذیت قرار گرفته بود.

شیح احمد الزین در الأزهر تحصیل کرده بود و پس از بازگشت از مصر در سال 1960 خطیب جمعه مسجد جامع العمری در بیروت شد.