اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه جزئیات تازه‌ای از توافق ایران و کره جنوبی را روشن می‌کند. براساس اطلاعات این منابع، در مذاکرات انجام شده، طرف کره‌ای معمولا پیشنهاد تحویل کالا و تجهیزاتی مانند آمبولانس می‌داد و حدود و سقف پیشنهادات کره‌ای‌ها در حدود 50 میلیون دلار بوده است. اما طرف ایرانی ضمن مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرده که حداقل منابع آزاد شده در گام اول باید یک میلیارد دلار باشد که در نهایت این پیشنهاد مورد موافقت قرار می‌گیرد.

جزئیات جدید از توافق ایران و کره جنوبی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همچنین طبق توافق انجام شده،‌ قرار است منابع بلوکه شد ایران به صورت حواله‌ای و برای خرید کالا آزاد شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش فارس، در مذاکرات اخیر ایران و کره روی این روش توافق شده است. اما باوجود این قول و توافق، هنوز طرف کره‌ای اقدامی عملی برای رفع مسدودی پول‌های بلوکه شده ایران انجام نداده است. 

این بخش از اطلاعات، امروز توسط وزیر امور خارجه ایران تایید شد. ظریف امروز گفته است: «مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌جنوبی مورد توافق طرفین قرار گرفته است اما ظاهرا کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند از این رو اعلام می‌کنند که پیگیر موضوع هستند. از نظر ایران دریافت مجوز از آمریکایی‌ها غیر ضروری است اما با این حال طرف کره‌ای تلاش دارد که مجوزها را از آمریکا برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده ایران در کره دریافت کند.»

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش در یک کنفرانس خبری درباره اموال بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و اظهارات مقامات سئول درباره رایزنی با واشنگتن درباره تحویل اموال ایران، گفت: « اظهار نظری درباره تحویل اموال از کره جنوبی به ایران نداریم.»

این در حالی‌ست که وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته بود:«دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهند شد.»