برای کاربران ایرانی که همیشه از کندی اینترنت شکایت دارند دانستن این که شبکه G ۵ حتی در شلوغ ‌ترین ساعات مصرف اینترنت، سرعت حداقلی ۱۰۰ مگابیت را ارائه می‌دهد، بسیار خوشایند و هیجان انگیز است.

چطور سیم کارت خود را ۵G کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روند توسعه اینترنت G۵ شتابان تر از آنچه پیش از این تصور می شد در سراسر دنیا و کشور ما در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۰ ضمن گسترش خدمات اینترنت G ۵ در کشور ما ،  گوشی ها و سیم کارت‌های هماهنگ با آن نیز توسعه پیدا کند.

به گزارش کاماپرس، اینترنتG ۵ بسیار پرسرعت تر و باکیفیت تر از نسل چهارم یا همان اینترنتG ۴ است که از سال ۲۰۱۰ تاکنون عرصه فناوری اطلاعات را در قبضه خود داشته و به همین دلیل پیش بینی هایی که در مورد سرعت گسترش این نوع اینترنت در جهان انجام شده بود، از واقعیت ها عقب مانده است.

برای کاربران ایرانی که همیشه از کندی اینترنت شکایت دارند دانستن این که شبکه G ۵ حتی در شلوغ ‌ترین ساعات مصرف اینترنت، سرعت حداقلی ۱۰۰ مگابیت را ارائه می‌دهد، بسیار خوشایند و هیجان انگیز است.

تصور نمی‌شد در ایران تا نیمه سال ۱۴۰۰ اقدامی برای توسعه شبکه G ۵ برداشته شود اما اکنون در پایان سال ۱۳۹۹ دکل های اینترنتG ۵ توسط دو اپراتور بزرگ تلفن همراه ایران یعنی ایرانسل و همراه اول در چند نقطه از تهران برپا شده و کارهای تحقیقاتی برای توسعه این شبکه آغاز شده است.

سوال اینجاست که آیا در حال حاضر امکان اتصال به شبکه اینترنت نسل پنجم برای کاربران عادی و عموم مردم وجود دارد و سوال دیگر این که اگر این امکان فراهم است آیا باید سیم ‌کارت‌های مشترکین همراه برای اتصال به اینترنت G۵ ارتقا داده شود؟

در پاسخ باید گفت به همان صورت حدود ۶ سال قبل اپراتورهای تلفن همراه سیم کارت‌ها را برای ورود به اینترنت G۴ تعویض کردند، استفاده از اینترنت نسل پنجم هم مستلزم تعویض سیم‌کارت‌های فعلی و استفاده از سیم کارت ‌G۵ است اما در حال حاضر امکان اتصال به این شبکه به صورت عمومی فراهم نشده است.

برای دنبال کردن اخبار فناوری اطلاعات می‌توانید سایت کاماپرس را دنبال کنید.

در انتظار فراخوان تعویض سیم کارت ها باشید

البته در چند نقطه از تهران از جمله بوستان آب و آتش دکل های اینترنت G۵ برپا شده و کاربرانی که سیم کارت و گوشی پشتیبانی‌کننده از اینترنت G۵ داشته باشند، می‌توانند استفاده از آن را تجربه کنند اما برای استفاده عمومی از آن باید در انتظار گسترش دکل ها و فراخوان اپراتورها برای تعویض سیم کارت‌های فعلی با سیم کارت های G۵ باشیم.

مدیران ایرانسل و همراه اول ضمن آن که اظهار کرده‌اند سایت‌های G۵ راه‌اندازی شده در سطح تهران، نمونه‌های اولیه‌ برای انجام تست‌ها و بررسی مسائل فنی است بر این نکته تاکید دارند که توسعه سریع این شبکه در دستور کار آنها قرار دارد.

نکته مهم این که اگر متقاضی خرید گوشی هستید از هم اکنون خود را برای گسترش اینترنت G۵ باشید و گوشی هایی را خریداری کنید که این نوع اینترنت را پشتیبانی می‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.