خبرآنلاین/ اسحاق جهانگیری ‌در بخشی از اظهاراتش در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تامین مالی در دوران تحریم را نیز موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی کاسته شدن اتکا بودجه کشور به نفت بود، این تصمیم راهبردی در شرایطی اتخاذ شد که 30 درصد بودجه کشور به نفت متکی بود و رییس جمهور نادان به حقوق بشر و نژاد پرست آمریکایی ها پا روی خطوط لوله برای قطع شدن صادرات نفت گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز کسی نیست که بگوید بودجه کشور در این ایام دچار تلاطم شدید شده است، امسال و تا اوایل اسفند 570 هزار میلیارد تومان بودجه کشور بوده که هزینه شده است و کمتر از 9 هزار میلیارد تومان آن از درآمد نفت بدست آمده است. کشور در این شرایط اداره شده است.

جهانگیری تصریح کرد: نگویند نتایج اقتصاد مقاومتی چه بوده و چه کارکردی داشته است. اقتصاد مقاومتی موجب افزایش تولید، کاهش وابستگی به نفت، مقاومت در برابر تکانه های خارجی و دستاوردهای بسیاری شده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه با قاطعیت می گویم هیچ کشوری از دوستان شفیق و نزدیک ایران و دیگران به طور رسمی از ما نفت خریداری نکرده اند، گفت: در جلسه ای در حضور رهبر معظم انقلاب یکی از آقایان مدعی شده بود که فردی را می شناسد که می تواند روزانه دو میلیون بشکه نفت بفروشد. رییس جمهور در آن جلسه گفتند این فرد را به ما معرفی کنید ما حاضریم او را به سمت وزیر نفت بگذاریم اما همه فقط مدعی بودند و نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند.

وی افزود: ما با یافتن راهکارهایی توانستیم نفت را با ده ها خطر و ریسک به فروش رسانده و پول آن را به کشور بازگردانیم. با قاطعیت می گویم که تا آنجا که من مطلع هستم یک دلار از پول نفت در این میان تلف نشد و نه تنها فردی مثل بابک زنجانی که افرادی بسیار کوچکتر از او نیز به وجود نیامدند.