فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه جنگنده‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس از مناطق حساس و اقتصادی کشورمان دفاع کرده اند گفت: خلبانان نیروی هوایی ارتش آماده هستند که راه شهدای این نیروی را ادامه دهند و از امنیت آسمان‌های کشور دفاع کنند.

آمادگی نیروی هوایی ارتش برای دفاع از امنیت آسمان کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به شجاعت، فداکاری و ایثارگری شهید خلبان بیرجند بیک‌محمدی در سالهای دفاع مقدس اظهار کرد: شهید بیک‌محمدی از ابتدای جنگ تا انتهای آن، مقابل تجاوز دشمن بعثی مقاومت کرد و در خردادماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

وی ادامه داد: بعد از گذشت قریب به ۳۰ سال، هنوز وجود این شهید با برکت است و در مراسم تشییع نیز شاهد حضور پررنگ پرسنل نیروی هوایی بودیم. خلبانان نیروی هوایی ارتش آماده هستند که راه شهدای این نیروی را ادامه دهند و از امنیت آسمان‌های کشور دفاع کنند.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه هنوز پیکر مطهر برخی از شهدای نیروی هوایی به کشور برنگشته است، تصریح کرد: شهدای دیگری از نیروی هوایی ارتش در مناطق عملیاتی وجود دارند که کشف و شناسایی نشده‌اند. شهید سرلشکر خلبان هاشم آل‌آقا و شهید سرلشکر خلبان محمد زارع نعمتی از جمله شهدای مفقودالأثر هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: مأموریت‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس از تنوع بالایی برخوردار بود که پشتیبانی از نیروهای سطحی، حفاظت از سکوهای نفتی و جزایر جنوبی و اسکورت نفکتش را نیز به‌عهده داشت.

وی افزود: جنگنده‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس علاوه بر دفاع از مناطق حساس و اقتصادی کشورمان، مناطق نظامی و اقتصادی رژیم بعث را موردحمله قرار می‌دادند.

امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، بارها پالایشگاه‌ها و تجهیزات نفتی دشمن بعثی زیر آتش بمب‌افکن‌های ما قرارگرفته بود و پایگاه‌های نظامی متعددی در عراق بمباران شد.