علی سرتیپی، پخش کننده سینما در پاسخ به این پرسش که گران‌ترین بازیگران سینمای ایران چه کسانی هستند، گفت: «تعدادی از بازیگران هستند؛ رضا عطاران عزیز، حمید آقای فرخ‌نژاد، آقای گلزار قطعا هستند.»

بازیگران گران قیمت ایران؛ دستمزد یک میلیاردی هم داریم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

او در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این برنامه اعلام کرد: «امسال در ۹ ماه گذشته بهترین سال مالی سینما بوده و تا پایان آذر سینمای ایران ۲۰۰ میلیارد فروش داشته است. اگر این مبلغ را با سال ۹۱ که ۳۰ میلیارد فروش با ۳ میلیون نفر تماشاگر داشتیم مقایسه کنیم اوضاع خوب است. سال ۹۶ هم ۱۷۵ میلیارد فروش کل سینما بوده است.»

سرتیپی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا با این وجود وضع تهیه کننده‌ها حسابی خوب است، تاکید کرد: «چیزی که دست تهیه کننده را از یک فیلم خیلی خوب که مثلا ۱۰ میلیارد بفروشد می‌گیرد، ۳ میلیارد است. یعنی اگر می‌شنوید که فیلمی ۳ میلیارد فروش داشته، صرفا ۳۰ درصد آن به تهیه کننده رسیده است.»

تهیه کننده «توکیو بدون توقف» در پاسخ به اینکه آیا بازیگری داریم که ۱ میلیارد تومان دستمزد بگیرد، گفت: «بله چنین حدودهایی داریم. البته چند سالی است بازیگران در فیلمها شریک می‌شوند و اینطور نیست که ۱ میلیارد پرداخت نقدی به آنها داشته باشیم.»

گران قیمت ترین بازیگران

سرتیپی درباره رضا عطاران اظهار کرد: «عطاران آدم گزینشی است. گاهی اوقات برای دل خودش کار می‌کند. مثلا در فیلم «خانم یایا» که از نظر من فیلم جذابی نیست بازی می‌کند. شاید چون کاهانی را دوست داشته یا به هر دلیل دیگر. من تهیه‌کننده «دراکولا» بودم و ۱ و ۷۰۰ هزینه این فیلم شده بود. این فیلم را هم عطاران دلی ساخت.»

گران قیمت ترین بازیگران

او در این باره که برای اکران‌های خارجی، بعضی وقت‌ها فیلم‌ها به دلیل تبلیغات و... بدهکار هم می‌شوند، یادآور شد: «ما در دبی، آلمان، آمریکا و استرالیا اکران محدودی برای ایرانی های خارج از کشور داریم. غیر از فیلم «مارمولک» که در زمان خودش در آمریکا خیلی خوب فروخت، فیلم‌های دیگر مثل «هزارپا» نهایتا در خارج از کشور ۳۵ هزار دلار فروخته‌اند.»

گران قیمت ترین بازیگران

تهیه‌کننده «نصف مال من نصف مال تو» درباره بازیگران بفروش از جمله جواد عزتی تصریح کرد: «عزتی بازیگر موفقی است و بازیگران زیادی هستند که بفروش هستند. اما به نظرم اصل فروش یک فیلم بابت فیلمنامه و کارگردانی است. «دختری با کفشهای کتانی» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» هم فیلمهایی بودند که به همین خاطر موفق شدند.»

سرتیپی ادامه داد: «صدرعاملی بازیگرانی را معرفی کرده و امسال هم فیلم خوبی در جشنواره فجر دارد که بازیگران خوبی را در آن معرفی می کند. تمام دنیا سوپراستار می خواهد و آمریکا هم سوپراستار می خواهد. تلویزیون در رابطه با اینکه افراد جدیدی را معرفی و حفظ کند چه کرده است؟ این یک عزم کلی می طلبد.»

گران قیمت ترین بازیگران

او با اشاره به مخاطب ۲۲ میلیونی سینمای ایران در سال، ادامه داد: «ما باید به ۱۰۰ میلیون بلیت در سال برسیم. در آمریکا که ۵۵۰ میلیون جمعیت دارد ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر به سینما می روند اما در کشور ما ۲۲ میلیون نفر سینما می‌روند. ما باید سالن‌های بیشتری بسازیم. عمده ترین دعوایی که در سینما هست به خاطر نبود سالن است. بخش خصوصی در این زمینه دارد جلو می‌آید.»