فردا/ مهرداد بائوج لاهوتی گفت: به نظرم گفتن اینکه آقای لاریجانی سرنوشت سیاسی خود را به آقای جهانگیری گره زده‌ است، خبرسازی است نه خبررسانی.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:


اخیرا برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که علی لاریجانی گفته است اگر اسحاق جهانگیری نامزد شود، در انتخابات نامزد نمی‌شوم که مشخص نیست این ادعا از کجا ناشی می‌شود. تا اینجای کار هیچ خبر رسمی و دقیقی از شخص لاریجانی به گوش نرسیده و عجیب به نظر می‌رسد که علی لاریجانی شرایط سیاسی خود را منوط به جهانگیری کرده باشد که اگر نامزد انتخابات شود، شرایط مطلوبی پیش رو ندارد زیرا او در معرض مهم‌ترین نقدهایی است که به عملکرد دولت روحانی وارد می‌شود و به دلیل آنکه نزدیک به هشت سال در سِمت معاون اولی دولت بوده است، طبیعتا نمی‌تواند از بار مسئولیت نقدها شانه خالی کند.

مهرداد بائوج لاهوتی، از نزدیکان علی لاریجانی و نماینده پیشین مجلس درباره میزان صحت این خبر به «فردا» گفت: «من نمی‌دانم منبع این خبر کجاست و به نظرم گفتن اینکه آقای لاریجانی سرنوشت سیاسی خود را به آقای جهانگیری گره زده‌ است، خبرسازی است نه خبررسانی».
 
او ادامه داد: «من تا اینجای کار هیچ خبری از حضور یا عدم حضور آقای لاریجانی در انتخابات نشنیده‌ام. نقل‌ قول‌هایی وجود دارد که او می‌آید یا نه اما خود آقای لاریجانی تا اینجا چیزی مبنی بر آمدنش نگفته است. وقتی کسی ادعا می‌کند که او می‌خواهد بیاید یا آمدنش را مشروط به شرایطی کرده است، باید به نقل از شخص آقای لاریجانی سخن بگوید و حدس و گمان‌ها نمی‌توانند مبنای تحلیل باشند؛ بنابراین تا اینجای کار هیچ خبری مبنی بر قصد آقای لاریجانی برای حضور در انتخابات وجود ندارد مگر آنکه در آینده شرایط دیگری شکل بگیرد».

او درباره اینکه در انتخابات 1400 رقابت بین چه نیروهایی خواهد بود، بیان کرد: «تصور می‌کنم در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت بین اصولگرایان و اعتدالیون باشد و تحلیل من این است که اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 نمی‌توانند نقش پررنگی داشته باشند زیرا تاکنون نتوانسته‌اند به تحلیلی واحد و از سوی دیگر به نفراتی مشخص برای انتخابات برسند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا جهانگیری نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود یا نه، بیان کرد: «نظر من این است که یک نفر از دولت در صحنه رقابت حاضر خواهد شد تا از وضع دولت در برابر نقدها دفاع کند. اول نام آقای ظریف مطرح شد که او گفت نخواهم آمد و حالا هم نام آقای جهانگیری.

او درباره سخن اخیر محمدرضا باهنر که لاریجانی بی‌حساب و کتاب کاری نمی‌کند، گفت: «حرف آقای باهنر منطقی است. او نگفته که آقای لاریجانی می‌آید نه نه، بلکه گفته است من اطلاعی ندارم اما می‌دانم که آقای لاریجانی بدون حساب و کتاب و در نظرداشتن شرایط کاری نمی‌کند. به هر حال آقای لاریجانی شخصیتی مهم در عرصه سیاست است و حتما از سوی بخش‌هایی از جامعه از او درخواست می‌شود که در انتخابات حاضر شود اما اینکه در نهایت به چه جمع‌بندی‌ای می‌رسد، تاکنون مشخص نیست و اخبار موثقی از سوی خودش منتشر نشده است اما تا ایجای کار استنباط می‌شود که قصد نامزدی ندارد مگر آنکه در ماه‌های آینده اتفاقات و شرایط دیگری رقم بخورد».