هدایت‌الله آقایی گفت: عقلانیت کارگزاران بیش از آن است که از لاریجانی یا مطهری حمایت کند.

هدایت‌الله آقایی: مواضع مرعشی و عطریانفر شخصی است و ربطی به کارگزاران ندارد/ کارگزاران اگر از لاریجانی حمایت کند، خودزنی کرده است/ تفکرات لاریجانی و مطهری عقب‌مانده است/ اگر جهانگیری بیاید، نامزد نهایی کارگزاران و اصلاح‌طلبان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حزب کارگزاران تا اینجای کار مهم‌ترین حامی علی لاریجانی محسوب می‌شود؛ از سوی دیگر به نظر می‌رسد که محمدجواد ظریف هم برای این حزب و البته دیگر اصلاح‌طلبان تا حدی رضایت‌بخش باشد. در کنار اینها مشخص نیست اگر اسحاق جهانگیری به این نتیجه برسد که در انتخابات حاضر شود، کارگزاران و دیگر اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند یا خیر؟

هدایت‌الله آقایی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی درباره تمایل برخی اعضای این حزب به حمایت از علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مواضع افراد را نباید پای مواضع تشکیلاتی کارگزاران گذاشت. حزب کارگزاران سازندگی اکنون عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان و طبیعتا باید به هر تصمیمی که از این نهاد بیرون آید، تکمین کند. حالا گاهی برخی از اعضا مانند آقای مرعشی یا عطریانفر نظر شخصی خود را می‌دهند که به کارگزاران ربطی ندارد؛ هرچند هر دوی اینها هم گفته‌اند در شرایطی خاص احتمال حمایت از لاریجانی وجود دارد».

او درباره سخن اخیر علی‌محمد نمازی مبنی بر حمایت کارگزاران از محسن هاشمی بیان کرد: «آقای هاشمی یکی از گزینه‌های کارگزاران است اما اگر نهاد اجماع‌ساز بر او به اجماع نرسد، کارگزاران بر موضع خود اصرار نمی‌کند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «من به عنوان کسی که سال‌ها در حزب کارگزاران کار کرده‌ام می‌گویم که عقلانیت کارگزاران بیش از آن است که از فردی چون علی لاریجانی یا حتی علی مطهری حمایت کند زیرا آنها گرچه ممکن است افراد محترمی باشند اما ذاتشان اصلاح‌طلب نیست و تفکراتشان عقب‌مانده است و این کارگزاران این موضوع را می‌داند و تردید نکنید اگر به فرض محال کارگزاران از لاریجانی حمایت کند، خودزنی کرده است».

او درباره احتمال حمایت کارگزاران از محمدجواد ظریف هم اظهار کرد: «آقای ظریف می‌تواند گزینه مطلوب کارگزاران باشد زیرا او هیچگاه اصولگرا نبوده است و گرچه به صورت تشکیلاتی اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شود اما به هر حال تفکراتش اصلاح‌طلبانه است».

آقایی در پایان درباره نگاه حزب کارگزاران به نامزدی اسحاق جهانگیری گفت: «شرایط آقای جهانگیری در دوره کاری هشت‌ساله‌اش در دولت با فرازونشیب‌های زیادی همراه بوده است. او در مقاطعی تمایل داشت که در قامت نامزد ریاست‌جمهوری ظاهر شود اما اکنون می‌داند شرایطش به مراتب سخت‌تر گذشته است و از سوی دیگر می‌داند که اداره دولت چه مخاطراتی دارد. به نظرم اگر اصلاح‌طلبان در سال96 از جهانگیری حمایت می‌کردند او می‌توانست پیروز انتخابات باشد اما امروز باتوجه به نقدهایی که به دولت وجود دارد و عدم رغبت سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات بعید است بتواند پیروز شود اما به هر حال اگر جهانگیری نامزد انتخابات شود، بی‌تردید گزینه اول کارگزاران و به احتمال زیاد گزینه نهایی اصلاح‌طلبان خواهد بود زیرا او اولا کاملا اصلاح‌طلب است و ثانیا دارای سابقه مدیریتی و سیاسی بالایی است».