محمدصادق کوشکی گفت: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان علی لاریجانی است و آنها در میان خود به قطعیت رسیده‌اند.

محمدصادق کوشکی: نامزد نهایی اصلاح‌طلبان لاریجانی است و بحث‌های دیگر جنگ زرگری است/ اصلاح‌طلبان فقط به دنبال سهمی از قدرت‌اند/ آنها هیچ خط قرمزی در مسیر کسب قدرت برای خود متصور نیستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: عارف و تنی چند از اصلاح‌طلبان اخیرا اعلام کرده‌اند که استفاده از نامزد عاریه‌ای توهین به اصلاح‌طلبان است. به نظر می‌رسد این سخن مرز جدایی بین دو طیف راست و چپ اصلاحات باشد؛ هرچند به گفته برخی این سخنان جنگ زرگری است.

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیل آخرین تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «یک اصل را برای فهم رفتاری اصلاح‌طلبان باید در نظر بگیریم. اصلاح‌طلبان به شدت وابسته قدرت‌اند و برای به دست‌آوری آن یا حفظ آن هرکاری می‌کنند و هر هزینه‌ای را بر کشور تحمیل می‌کنند؛ در حقیقت آنها هیچ خط قرمزی ندارند و نمی‌توان گفت اصول فکری آنها چیست و یک اصل دارد و آن حضور در قدرت است».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان یک بار با یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب به نام خاتمی قدرت را در اختیار می‌گیرند، بار دیگر با یک نامزد میانه به نام حسن روحانی و این‌بار هم می‌خواهند با یک نامزد کاملا غیراصلاح‌طلب به نام علی لاریجانی وارد میدان شوند. آنها حتی اگر بدانند که با یک نامزد کاملا اصولگرا که به اصولگرایی هم مشهور است می‌توانند به قدرت برسند و در دولت جایی داشته باشند، حتما از او حمایت می‌کنند. اصلاح‌طلبان فقط به دنبال سهمشان از قدرت هستند و دیگر مهم نیست فردی که قدرت می‌دهد چه شخصی باشد یا تفکرش چه باشد. آنها کاملا پراگماتیسم یا همان عملگرا هستند».

این فعال سیاسی درباره طرح موضوع اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه حمایت از نامزد عاریه‌ای توهین به اصلاحات است، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان اگر یک چهره کاملا اصلاح‌طلب که از قضا رأی‌آور هم هست، بتواند آنها را به موفقیت برساند، از او حمایت می‌کنند اما در ادامه بررسی خواهند کرد که آیا او قدرت چانه‌زنی و حفظ قدرت را دارد یا نه؟ اگر نداشته باشد به راحتی او را حذف می‌کنند؛ همان‌طور که در سال92 بر آقای عارف و در سال96 بر آقای جهانگیری خط کشیدند. اصلاح‌طلبان اکنون به دنبال نامزد اجاره‌ای هستند و اتفاقا بر این موضوع پافشاری می‌کنند و این سخنان که نامزد عاریه‌ای توهین به اصلاحات است، جنگ زرگری است».

او لاریجانی را گزینه نهایی اصلاح‌طلبان دانست و بیان کرد: «تردید نکنید که گزینه اصلی اصلاح‌طلبان علی لاریجانی است و آنها در میان خود به قطعیت رسیده‌اند و این جنگ زرگری هم برای آن است که بدنه اجتماعی‌شان را قانع کنند که پای صندوق بیاید و به لاریجانی رأی دهد. آنها دنبال رأی 18 تا 19 میلیونی برای لاریجانی‌اند و می‌دانند نیازی به رأی بالای 20میلیون نیست. در آینده شما نگاه کنید که همان‌هایی که امروز می‌گویند سیاست ائتلافی نادرست است، در دولتی ائتلافی یا همان اجاره‌ای چه پست و سِمت‌هایی خواهند گرفت».