فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نکاتی را بیان کرد.

رونمایی از گزینه جدی حزب ندا برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال حضور علی‌اکبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به عنوان نامزد اصلاح طلبان، گفت: البته هر چیزی در عالم سیاست ممکن است اما من بعید می‌دانم که چنین موضوعی به طور جدی مطرح باشد.

او درباره اینکه آیا ممکن است اسامی مطرح شده از سوی جریان اصلاحات صرفا نامزد پوششی برای ورود علی لاریجانی باشند؟ گفت: اسحاق  جهانگیری خودش یک دوره به همین نحو در انتخابات شرکت کرد؛ اما بعید می‌دانم فردی نظیر محمدجواد ظریف بپذیرد که به عنوان نامزد پوششی یک فرد دیگر مطرح شود و بعید است که جامعه هم اقبالی به این سبک انتخابات داشته باشد و ممکن است یک فرد به ظریف اقبال داشته باشد، اما به فردی نظیر لاریجانی خیر؛ بنابراین راهبرد درستی نیست و افراد خواسته‌های متفاوتی دارند.

چمبر با اشاره به پیگیری‌های حزب ندای ایرانیان برای حضور محمدجواد ظریف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افزود: هنوز این پیگیری‌ها به جایی نرسیده و الان ورود خرازی به میدان بسیار جدی تر است. ما سعی داریم که او را قانع کنیم؛ همچنین او یکسری سفرها را انجام می‌دهد که البته قبلا هم اینها را داشته که امر مثبتی است. ما در تلاش هستیم که او به سبب موقعیت ویژه‌ای که در فضای سیاسی دارد برای حضور در انتخابات قانعش کنیم؛ خرازی قطعا این ظرفیت را هم دارد که مورد اقبال سایر اصلاح طلبان هم قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره معرفی نامزد مستقل توسط هر یک از احزاب اصلاح طلب هم گفت: معتقدم که این امری مثبت است و اگر مکانیزم نهاد اجماع ساز این باشد که از ابزار  نظر سنجی در روزهای منتهی به انتخابات استفاده کند و همه نیز به نتایج این نظرسنجی تن دهند اتفاق مثبتی رخ خواهد داد. برخی از این افراد ممکن است مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرند و افرادی هم که حضور دارند نظر سنجی‌ها بیان می‌کند که استقبال از کدام یک بیشتر است و بقیه باید به نفع او کناره گیری کنند؛ اگر نه خودکشی سیاسی برایشان خواهد بود.

فعال اصلاح طلب گفت: اعتراض ‌ما به نهاد اجماع ساز این است که از اول گزینه را مشخص نکنند که بعد بخواهیم بقیه را برای حضور او قانع کنیم؛ بلکه در ابتدا باید اجازه دهیم که همه برنامه‌های خود را اعلام کنند و بعد افکار عمومی تصمیم بگیرد. اما تا به حال اینگونه نبوده و صرفا به قول خودشان برخی نخبگان نظر می‌دهند که این نامش دموکراسی نیست.