نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر فضای انتخابات فضای سردی است عملکرد کاندیداها و جریانات سیاسی را در بسیج مردم برای شرکت در انتخابات موثر دانست.

درخواست یک نماینده برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در سرنوشت خود و حمایت از نظام از فاکتورهایی است که هم از بیرون و هم داخل کشور بسیار روی آن حساسیت وجود دارد و احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند در این مشارکت نقش داشته باشند.

وی افزود: کاندیداها و احزاب و همه کسانی که در صحنه انتخابات فعال هستند بر میزان مشارکت مردم اثرگذارند و البته نوع تبلیغات و مناظره‌ها بر این موضوع نقش دارد این‌که کاندیداها افراد نزدیک و کابینه خود را معرفی کنند موجب جلب آرای مردم می‌شود و بالعکس اگر نتوانند از این فضا استفاده کنند مشارکت پایین می‌آید، بنابراین رفتار و عملکرد کاندیداها و احزاب سیاسی در بسیج مردم برای مشارکت در انتخابات نقش دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر فضای انتخابات فضای سردی است، گفت: فشار اقتصادی که بر مردم وجود دارد، گرانی‌ها، درآمد پایین و نگرانی‌های مردم باعث شده که آنها به دنبال کار شخصی‌ خودشان باشند و دیگر این‌که احزاب و شخصیت‌ها شاید خیلی مقدمه انتخابات را فراهم نکرده و جلسات محفلی ندارند، همین باعث شده حضور کاندیداها و آماده کردن تیم‌ها نیز کمرنگ باشد و فضای انتخابات سرد باشد.

کوچکی‌نژاد در پایان با اشاره به عدم اعلام حضور بسیاری از کاندیداهای مطرح و شفاف نبودن فضا گفت: فعالان سیاسی و احزاب در مدت باقی‌مانده باید بیشتر فعال شوند تا بتوانیم شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشیم.