معاون اول رییس جمهور تصریح کرد که باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم.

جهانگیری: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری در «کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» که در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه ما یک رسالت مهم بردوش داریم، اظهار کرد: این رسالت هم متوجه مردم است و هم مسئولان و آن این است که باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم. ما شاید تا پیش از انقلاب آنچه از فرهنگ ایثارگری می‌گفتیم درباره تاریخ اسلام بود و فرهنگ خودمان که شاید گاهی هم در طول تاریخ درباره آن غلوهایی انجام شده باشد اما از دوران نهضت امام، انسانهایی را دیدیم که با تحمل شکنجه‌ها و تبعیدها پای انقلاب و اسلام ایستادند و همین روحیه باعث پیروزی آن نهضت شد.

وی افزود: وقتی به تاریخ جنگ تحمیلی رسیدیم دیدم که ملت ایران تنها در برابر تمام دنیای زورگو و ظالم قرار گرفت. هیچکس در دنیا نیست که به آشی که صدام علیه ایران پخت، نمکی نپاشیده باشد. شوروی با میگ‌هایش، فرانسه با میراژهایش، کشورهای دیگر با موشک‌هایشان و کشورهای اروپایی با بمب‌های شیمیایی خود به صدام کمک کردند. حتی همین کشورهای پرروی حاشیه خلیج فارس یادشان رفته که چه کمکهایی به صدام برای جنایتکاری می‌کردند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری انقلاب ایران را به جهان شناساند، گفت: ما به چشم خود دیدیم یک مادر روستایی که از این دنیا فقط یک فرزند داشت، آن را تقدیم انقلاب کرد. ما به این فرهنگ برای ادامه راه نیاز داریم و ایران با این فرهنگ خواهد ماند.

جهانگیری با بیان اینکه مگر می‌شود از جمهوری اسلامی با این همه خونی که نثارش شد گذشت، تأکید کرد: برخی گاهی متوجه نیستند که شرایط چقدر خطیر است. زنان ایران واقعا در همه صحنه‌های این انقلاب نقش داشتند. از عرصه‌های مدیریتی و علمی گرفته تا شهید دادن و جانباز شدن.

وی با تاکید بر اینکه در مقطع حساسی قرار داریم، گفت: ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم که دیگر طرفمان صدام نیست، بلکه دولت گردن‌کلفت آمریکاست و فشار او اینبار نه بر دولتمردان و نیروهای مسلح که بیشتر بر دوش مردم و مستضعف‌ترین طبقات جامعه است تا زندگی آنان را نابود کند. راه مقابله با این جنگ به تعبیر رهبری، پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: باید فرهنگ ایثارگری را در این کشور ادامه دهیم و قدر ایثارگران را بدانیم و راه نورانی آنان را زنده نگه داریم. که به فضل الهی با وجود رهبری توانا و مقتدر که کوله‌باری بزرگ از تجربه و دانش را دارد و با هیچکدام از رهبران دیگر جهان قابل قیاس نیست، می‌توانیم این مسیر را پشت سر بگذاریم.