عوامل بسیاری در رشد هوآوی به عنوان یکی از پیشتازان صنعت موبایل و لپ تاپ نقش دارند. در این مقاله با 3 مورد از رازهای موفقیت هوآوی در تولید لپ تاپ آشنا خواهیم شد.

3 دلیلی که لپ‌تاپ‌های هوآوی را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شرکت هوآوی موفق شده نوآوری‌های بسیاری را در بازار رایانه‌های شخصی به وجود آورد و نام خود را به عنوان یکی از بازیگران کلیدی این بازار مطرح کند. خوب است نگاهی به سه نوآوری برتر ارائه شده در سری لپ‌تاپ‌های هوآوی MateBook و چگونگی سودآوری این محصولات برای صنعت و مصرف‌کنندگان داشته باشیم.

نوآوری در طراحی؛ وزن سبک و جلوه زیبا

هوآوی از همان ابتدای ورود به بازار لپ‌تاپ، تمرکز خود را روی بخش طراحی گذاشته و سعی می‌کند محصولاتی را تولید کند که در مقایسه با سایر تولیدکنندگان، باریک‌تر و سبک‌تر باشند. هر ماده‌ای که شرکت هوآوی می‌خواد از آن در فرایند تولید نوت‌بوک‌های خود استفاده کند، پس از چندین مرحله آزمایش تایید می‌شوند. این کمپانی با داشتن چنین فرایند دقیقی می‌تواند نسبت به مقاوم بودن و در عین‌حال، سبک بودن نوت‌بوک‌های خود اطمینان حاصل کند. در حقیقت سبک بودن دستگاه و بدنه ممکن است این تفکر را تداعی کند که خبری از مقاومت نیست، اما هوآوی با استفاده از مواد ویژه که بارها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، مسئله را حل کرده است.

2

به عنوان مثال، هوآوی MateBook X را باید نمونه‌ای عالی از لپ‌تاپ‌های سبک معرفی کرد. ضخامت این میت‌بوک‌، 13.6 میلی‌متر بوده و وزن آن هم معادل 1 کیلوگرم است.

 

نوآوری در تولید نمایشگرهای تمام صفحه

3

هوآوی با هدف ایجاد جذاب‌ترین تجربه برای کاربران، نمایشگر تمام صفحه بدون حاشیه را به صنعت تولید لپ‌تاپ‌ معرفی کرده است. یک لپ تاپ با لبه‌های نمایشگر نازک‌تر که می‌تواند در مقایسه با نمایشگرهایی که حاشیه بیشتری دارند، صفحه‌نمایش بزرگ‌تری در اختیار کاربران قرار دهد. این صفحه‌نمایش برای دیدن فیلم و بازی کردن بهترین انتخاب است.

این شرکت در کنار ارائه صفحه نمایش بزرگ‌تر جهت نمایش بهتر و دقیق‌تر محتوا، پشتیبانی از صحفه لمسی را هم به چند مدل از میت‌بوک‌های خود اضافه کرده تا بتواند راحتی کار کردن همانند تبلت‌ها را فراهم کند. قابلیت پشتیبانی از لمس می‌تواند تجربه دلپذیری را هنگام کار کردن با لپ تاپ رقم بزند و بدین ترتیب، تعامل کاربران با لپ تاپ را کارآمدتر کند. کشیدن فایل‌ها با انگشت و انتقال آن‌ها به پوشه‌ها همانند حال کار کردن با گوشی هوشمند یا تبلت است. این قابلیت نشان می‌دهد که هوآوی به تعهد خود برای ارائه تجربه عالی به کاربران به خوبی عمل کرده است.

نوآوری در تجربه Cross-Device (عملکرد بین دستگاه‌ها)

به عنوان بخشی از اکوسیستم زندگی هوش مصنوعی هوآوی، میت‌بوک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یکی از بهترین تجربه‌های Multi-device را به کاربران ارائه می‌دهند. هوآوی فناوری به کار گرفته شده در این پلتفرم را به نام Huawei Share توسعه داده که امکان اتصال «میت‌بوک‌ها» به گوشی‌های هوآوی جهت انتقال فایل و استفاده از سایر ویژگی‌ها مثل ضبط و اشتراک‌گذاری نمایشگر می‌شود.

4

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه را می‌توان Multi-Screen Collaboration دانست که بسیاری از موانع را رفع کرده و مشکل انتقال فایل‌ها میان ویندوز و دستگاه‌های اندروید را حل می‌کند. یک تلفن هوشمند هوآوی مجهز به رابط کاربری EMUI 11 مثل هوآوی Mate 40 Pro در کنار میت بوک به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند سه برنامه را به صورت همزمان، باز کنند.

در حال حاضر 3 مدل از لپ‌تاپ‌های هوآوی در بازار ایران به صورت رسمی عرضه شده است. این سه مدل عبارتند از هوآوی Matebook 13، هوآوی Matebook D15 و هوآوی Matebook X Pro که با گارانتی رسمی هوآوی قابل خریداری هستند.