رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای قشم از قرنطینه روستای دیرستان این شهرستان در پی ابتلای ۱۵ نفر به کرونا به دلیل حضور در عروسی‌ها خبر داد.

عروس‌هایی که یک روستا را قرنطینه کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا نصری شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گستردگی شیوع کرونا ممنوعیت تردد در روستای دیرستان اعمال شده است.

وی افزود: تمهیدات برای قرنطینه کامل روستای دیرستان از توابع بخش شهاب با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و دهیاری انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: پس از اعلام شبکه بهداشت و درمان مبنی بر نمونه‌گیری از ۵۰ نفر از اهالی روستا و مثبت شدن نمونه ۱۵ نفر جلسه اضطراری ستاد مدیریت بیماری کرونا در مرکز بخش شهاب تشکیل شد.

نصری ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا فعالیت‌های صیادی و گردشگری در اسکله کندالو متوقف خواهد بود.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قشم با تاکید بر لزوم اعلام وضعیت هشدار از بلندگوهای مساجد روستا و بازرسی از صنوف روستا، اضافه کرد: مهمترین راه رهایی از این بیماری رعایت شیوه نامه‌ها است.

نصری گفت: برگزاری عروسی و شرکت در تجمعات مغایر با شیوه نامه های بهداشتی منجر به ابتلا این تعداد افراد روستا شده و متاسفانه نتیجه نمونه پنج نفر از مردم روستای دیرستان حاکی از درگیری با کرونا جهش یافته می‌باشد.

فرماندار شهرستان قشم خاطرنشان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تشکیل  تجمعات باید به عنوان یک وظیفه فردی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.