محله‌های شمالی تهران از محله‌هایی محسوب می‌شود که متوسط نرخ مسکن در غالب آنها از متوسط نرخ مسکن در تهران پایین‌تر است؛

قیمت خانه در جنوب تهران + جدول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بافت بسیاری از منازل در این محله‌ها سنتی و قدیمی بوده و می‌توان خانه‌های بسیاری با سن بالا در این محله‌ها و مناطق دید؛ اما گفتنی است که تعداد واحدهای نوساز نیز در محله‌های جنوبی روز به روز در حال افزایش است که به تبع آن نرخ واحدهای نوساز نیز از واحدهای قدیمی بالاتر خواهد بود.

مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ از مناطقی است که در جنوب تهران قرار دارد؛ از محله‌های معروف این مناطق نیز می‌توان به افسریه، نازی آباد، ابوذر، هاشم آباد و... اشاره کرد؛ در ادامه این گزارش به بررسی نرخ مسکن برای واحدهایی که طی بهمن ماه امسال در محله‌های جنوبی تهران انجام شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

ابوذر یکی از محله‌های جنوب شرق تهران است؛ یک واحد آپارتمان ۵۵متری و ۱۸ساله در این محله ۲۱میلیون و ۴۴هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید؛ واحدی ۶۶متری و یک سال ساخت در افسریه (از دیگر محله‌های جنوب شرق تهران) با نرخ یک میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان معامله شد.

D4eFcxsws3sA

غالب واحدهای جنوبی تهران متراژی پایین دارد؛ اما واحدهای متراژ بالا نیز در بین معاملات این منطقه به چشم می‌خورد؛ یک واحد ۱۶۰متری و ۵۲ساله در باغ آذری متری ۱۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد؛ همچنین نرخ مسکن جهت معامله واحدی ۸۸متری و ۲سال ساخت در جوادیه یک میلیارد و ۵۷۶میلیون تومان بوده است.

نازی آباد از دیگر محله‌های جنوبی تهران بوده که متوسط نرخ مسکن در آن از متوسط نرخ مسکن در سایر محله‌های جنوبی تهران بالا‌تر بوده و به محله مرفه‌نشین جنوب تهران معروف است؛ خانه‌ای ۵۸متری و ۱۵سال ساخت در این محله متری ۲۰میلیون و ۸۲۶هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان ۴۵متری و ۱۰ساله در هاشم آباد متری ۱۵میلیون تومان و واحدی ۳۸متری و ۳سال ساخت در محله بیسیم نیز متری ۱۶میلیون و ۴۸۴هزار تومان فروخته شد.

در پایان گفتنی است که نرخ مسکن باتوجه به مولفه‌های گوناگونی چون متراژ، سن بنا، سازنده، محله، کوچه و خیابان، میزان نور، مواد و مصالح به کاررفته در واحد و... متفاوت است و از این رو برای تعیین نرخ مسکن عوامل یادشده، عواملی کلیدی هستند.