پرونده تخلفات مالی اولین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا از طرف وزارت دادگستری به وزارت ارتش ارسال شد.

آبروریزی مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «کیتی ویلکینسون» سخنگوی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرپرست وزارت ارتش پرونده را از طرف بازرسی کل وزارت دادگستری دریافت کرده و مورد بررسی قرار خواهد داد».

ارسال این پرونده به وزارت ارتش آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اندکی پیش از خروج از کاخ سفید، فلین را مورد عفو قرار داد و دست وزارت دادگستری از رسیدگی به جرائم وی کوتاه شد.

تحقیقات علیه مایکل فلین به دریافت پول از روسیه و ترکیه پیش از رسیدن به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید مربوط می‌شود. طبق قانون اساسی آمریکا، کارکنان بازنشسته ارتش حق پذیرفتن هدایا و وجوه از دولت‌های خارجی را ندارند.

بازرسی کل وزارت دادگستری تحقیقات درباره فلین را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد اما رفته رفته جرائم کیفری از جمله اتهاماتی درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز به آن افزوده شد.

فلین به خاطر دروغ گفتن به «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا، به دستور ترامپ از کاخ سفید اخراج شد و در سال ۲۰۱۷ به خاطر دروغ گفتن به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره ارتباطش با سفیر روسیه در واشنگتن، در دادگاه محکوم شد.

اکنون پرونده فلین در حالی به دست ارتش آمریکا رسیده است که وی پس از شکست ترامپ در انتخابات پیشنهاد برقراری حکومت نظامی و برگزاری مجدد انتخابات را مطرح کرده بود.

فلین در این پرونده به دریافت ۴۵ هزار دلار از افرادی در روسیه در سال ۲۰۱۵ و بیش از پانصد هزار دلار از طرف ترکیه در سال ۲۰۱۶ متهم شده است.