در ادامه این مطلب، به بررسی روش‌های تشخیص اصل بودن تاچ ال‌سی‌دی موبایل می‌پردازیم.

چگونه اصل بودن ال سی دی موبایل را تشخیص دهیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از اصلی‌ترین قطعات هر موبایل می‌توان به تاچ ال‌سی‌دی آن اشاره کرد. این قطعه در جلوی موبایل است و می‌توان گفت حساس‌ترین نقطه موبایل نیز نسبت به ضربه است. تاچ ال‌سی‌دی موبایل تا جایی نسبت به ضربه حساسیت دارد که ممکن است به‌خاطر افتادن روی زمین یا برخورد با یک چیز سخت دچار آسیب شده و ترک بخورد.

در مواقعی که باید تاچ ال‌سی‌دی موبایل خود را عوض کنید، موضوعی که مطرح می‌شود این است که تاچ ال‌سی‌دی اصلی و اورجینال باید جاگذاری شود. در بعضی از واقع شما هزینه ال‌سی‌دی اصلی را پرداخت می‌کنید ولی تعمیرکار ال‌سی‌دی فیک را روی موبایل شما قرار می‌دهد.

در ادامه این مطلب، به بررسی روش‌های تشخیص اصل بودن تاچ ال‌سی‌دی موبایل می‌پردازیم.

صفحه‌نمایش اورجینال گوشی چیست؟

ال‌سی‌دی یا صفحه‌نمایش اورجینال و اصل موبایل که به آن OEM نیز می‌گویند، صفحه نمایشی است که سازنده گوشی آن را تایید می‌کند. صفحه‌ نمایش‌های اورجینال درواقع تاییدیه سازنده گوشی را گرفته‌اند و شما می‌توانید با خاطری آسوده آن را تهیه کنید.

صفحه‌نمایش های‌کپی چیست؟

صفحه‌نمایش های‌کپی از دیگر ال‌سی‌دی‌هایی است که در بازار وجود دارند و همچنین دارای کیفیت متوسطی هستند. صفحه‌نمایش های‌کپی با نام‌های دیگری مثل درجه‌یک، چینی و کپی نیز شناخته می‌شوند. این نوع از صفحه‌نمایش را شرکت سازنده گوشی تولید و تأیید نکرده‌اند.

2

روش‌های تشخیص اصل بودن تاچ ال‌سی‌دی موبایل

از مهم‌ترین روش‌های تشخیص اصل بودن صفحه‌نمایش موبایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بررسی کیفیت محتوا:

همان گونه که اشاره شد، ال‌سی‌دی اورجینال دارای کیفیت بسیاری بیشتری نسبت به نمونه ها‌ی‌کپی آن است؛ بنابراین، برای تشخیص اصل بودن می‌توانید آن را در کنار یک نمونه اورجینال قرار دهید تا به‌سرعت تشخیص دهید که اصل است یا خیر.

۲- بررسی پدهای روی کابل:

پدهای روی صفحه‌نمایش اورجینال به نسبت نمونه های‌کپی آن بسیار نرم است. اما معمولاً ال‌سی‌دی فیک پد ندارد و در صورت داشتن نیز پدهای روی آن زبر است.

۳- بررسی لوگوی شرکت سازنده:

در بیشتر صفحه‌نمایش‌ها لوگوی شرکت سازنده به‌خصوص اگر برای شرکت اپل باشد، حک شده است. درصورتی‌که لوگوی شرکت سازنده را روی ال‌سی‌دی ندیدید، باید متوجه فیک بودن آن شوید.

۴- پد و چسب نگهدارنده سنسور نور:

در اکثر صفحه‌نمایش‌های های‌کپی چسب نگهدارنده سنسور نور وجود ندارد. اما در ال‌سی‌دی اورجینال پد و چسب نگهدارنده سنسور نور با کیفیت بالایی نصب شده و به‌خوبی از سنسور نور محیط محافظت می‌کند.

۵- محل نشستن لنز دوربین سلفی:

برای محافظت از لنز دوربین گوشی، در صفحه‌نمایش‌های اورجینال پایه‌ نگهدارنده‌ای نصب می‌شود. اما در اغلب ال‌سی‌دی‌های فیک فقط قسمت ساده‌ای برای لنز دوربین در نظر گرفته شده و از آن محافظتی نمی‌شود.

در این مطلب به مقایسه ال‌سی‌دی اورجینال و های‌کپی پرداختیم. همیشه سعی کنید ال‌سی‌دی موبایل خود را از جای مطمئن خریداری کنید. یکی از جاهایی که می‌توانید با خاطری آسوده صفحه‌نمایش و سایر لوازم جانبی موبایل را تهیه کنید، امداد موبایل https://emdadmobile.net است. با خرید از امداد موبایل می‌توانید از اصل بودن کالاهای خریداری شده اطمینان کافی داشته و کالای بادوام و با کیفیت تهیه کنید.