اداره کل بهداشت و درمان فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد نوع جهش یافته جدیدی از ویروس کرونا در استان برتاین فرانسه شناسایی شده است. در این بیانیه آمده است که تحقیقات برای ارزیابی میزان انتقال و شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در حال انجام است.

شناسایی نوع جهش یافته جدیدی از ویروس کرونا در فرانسه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند؛ اداره کل بهداشت و درمان فرانسه هشدار داد که نوع جهش یافته جدیدی از ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: مقامات بهداشتی فرانسه در استان برتاین (Bretagne) مواردی شناسایی کرده اند که علائم بالینی همه گیری کووید-۱۹ را داشته اما تست PCR (آزمایش کرونا) آن ها منفی بوده است.

لوموند تصریح کرد: تحقیقات انجام شده از سوی انستیتو پاستور فرانسه، شناسایی این گونه جهش یافته جدید در این کشور را تایید کرده است.

به نوشته لوموند؛ اداره کل بهداشت و درمان فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در ارزیابی های اولیه، اطلاعاتی در مورد میزان انتقال و همچنین شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن به دست نیامده و تحقیقات پیرامون آن در حال انجام است.

تاکنون سه گونه انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی مهمترین جهش‌های ویروس کرونا به شمار می‌روند که گرچه به تدریج در اقصی نقاط جهان در حال گسترش‌اند ولی به ترتیب اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا را بیش از سایر نقاط تحت تأثیر قرار داده‌اند.

درحالی‌که با ساخت واکسن‌های کرونا امید به ریشه‌کنی این ویروس از سطح جهان بیشتر می‌شد، سر برآوردن گونه‌های محلی و جهش‌یافته این ویروس و میزان سرایت بالا و مقاومت برخی از آن‌ها در برابر واکسن‌های موجود موجب نگرانی دولت‌ها شده است.

براساس آخرین آمار منتشره از سوی تارنمای ورد میترز؛ فرانسه با بیش از چهار میلیون و ۷۸ هزار مبتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۹۰ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.