یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

عباس مقتدایی به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در رسیدگی به اعتراضات ثبت شده بر روی سامانه حمایت در خصوص قطعی یارانه و هزینه کمک معیشتی. به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت حمایت از تولید داخل و کشت محصولاتی که از خارج به صورت گسترده وارد می‌شوند. به وزیران اقتصاد و کشور: ضرورت رسیدگی به گلایه بازنشستگان بانک ملت در خصوص انتخابات این کانون. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت تدبیر و اقدام لازم درخصوص جلوگیری از قطع بیمه کارگران ساختمانی.

علیرضا ورناصری به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت عدم اجرای بند یک ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه در قوانین بودجه سال‌های اخیر چیست؟

احمد مرادی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: لزوم توجه به میراث فرهنگی در منطقه تاریخی لافت در قشم.

علی آذری به همراه ۵۰ نماینده دیگر به رئیس جمهور: لزوم افزایش سهم روستاییان از اجرای برنامه ششم توسعه در زمینه محرومیت زدایی و برخورداری روستاها از خدمات، امکانات و ارتقای شاخص های کمی و کیفی.

علی حدادی به همراه ۴۸ نماینده دیگر به وزیر کشور: لزوم بهبود کارشناسی طرح هادی روستایی.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به وزرای بهداشت و کشور: لزوم حفظ بیمارستان کودکان تبریز در محل فعلی به عنوان تنها بیمارستان تخصصی کودکان در منطقه محروم و پرجمعیت. سید محمدرضا میرتاج الدینی به وزیر علوم: لزوم پیگیری مشکلات جاری دانشگاه آزاد.

حسین گودرزی به وزیر راه و شهرسازی: لزوم حذف مصوبه ذینفع واحد از تسهیلات بانکی مربوط به سازوکار ماده ۵۶ درمورد شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور.

سیدالبرز حسینی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در خصوص ضرورت توجه به وضعیت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان خدابنده.

حسین میرزایی به همراه ۴۰ نماینده دیگر به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: لزوم ارائه توافقنامه کواکس(سازوکار خرید واکسن کووید ۱۹) به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب.

جواد نیک بین به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم رسیدگی به رشد بدهی‌های دولت به بانک‌ها و تبدیل آنها به ابربنگاه‌ها. به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: چرا همچنان کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌ها حس می ‎شود و مازاد تولیدات کارخانه‌ها کجاست؟ به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: چرا با  گذشت ۱۱ ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر اختصاص ۲۰ درصد از منابع داخلی بانک‌ها به مسکن، تنها ۵ درصد از منابع داخلی بانک‌ها به حوزه مسکن هدایت شده است؟ به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی: علت کند بودن روند پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟ به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد، جهاد و صنعت: چرا سرمایه‌ها از بخش تولید در کشاورزی به عنوان اشتغال کشور فاصله گرفته و به سمت مشاغل خدماتی جذب می‌شود؟

جلال محمودزاده به وزیر کشور: ضرورت رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و ماشین آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر امور خارجه: ضرورت پیگیری‌های لازم از طریق مراجع بین المللی جهت اقدام عملی برای آزادی عالم شیعی و رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ زکزاکی.

محمدتقی نقدعلی به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت رفع مشکل پرداخت وام ازدواج.

حسن شجاعی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم رسیدگی به قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی

حسین میرزایی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم پرداخت معوقات پرسنل اورژانس ۱۱۵.

مهرداد ویس کرمی به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانونگذاری و نقض حریم مجلس شورای اسلامی.

جعفر قادری به وزیر بهداشت و درمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تسریع در صدور دفترچه بیمه سلامت تا قبل از حذف دفترچه کاغذی.

حسن نوروزی به وزیر جهاد کشاورزی: اینکه چرا از هزاران تن جو و نهاده های دامی انبار تهران به دامداران حوزه انتخابیه دانه داده می‌شود؟

احمد جباری به رئیس جمهور: لزوم تسریع در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمت پرستاری.