انتخاب/ محسن رضایی با بیان اینکه مهمترین سیاست‌ها در این شرایط خنثی کردن تحریم‌هاست گفت: در این راستا باید دولت آمریکا را وادار کنیم که دست از تحریم‌ها بردارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "مهمترین سیاست‌ها در این شرایط خنثی کردن تحریم‌ها است" گفت: در این راستا باید دولت آمریکا را وادار کنیم که دست از تحریم‌ها بر دارد.
محسن رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران ‌با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگی برای اقتصاد بومی و ملی است اظهار داشت: اکنون استان بوشهر به نفت، گاز و فعالیت‌های خیلی محدود خلاصه شده در حالی‌که ظرفیت‌های ناشناخته و شناخته شده بزرگی در کرانه، پسکرانه و پیشکرانه در سواحل خلیج‌فارس دارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و بیان کرد: در آستانه تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.
وی استان بوشهر را پیش‌قراول سیاست‌های کلی توسعه دریا محور دانست و بیان کرد استان بوشهر می‌تواند در توسعه سیاست‌های دریامحور می‌تواند نقش خود را در اقتصادی ملی افزایش دهد.
رضایی با بیان اینکه اقتصاد ملی نباید اقتصادهای بومی و محلی را استثمار کند تاکید کرد: اقتصاد ملی از طریق آبادانی اقتصادهای بومی و محلی باید آباد شود در غیر این‌صورت در اقتصاد ملی با تعارض و تناقضی مواجه می‌شویم و همه چیز به نفع دولت رقم زده می‌شود و زندگی مردم و شهرها و استان‌های خارج از تهران روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند و یا سرعت پیشرفت آنها کند می‌شود
وی تاکید کرد: باید اقتصاد ملی دست از استثمار اقتصادهای بومی بردارد و آبادانی خود را در آبادانی اقتصادهای بومی و محلی ببیند و تلاش می‌شود در سیاست‌ها‌ی کلی تحولی در آینده ایجاد شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهمترین سیاست‌ها در این شرایط خنثی کردن تحریم‌هاست گفت: در این راستا باید دولت آمریکا را وادار کنیم که دست از تحریم‌ها بردارد که این مهم دو روی سکه محسوب می‌شوند در واقع برداشتن و خنثی شدن تحریم‌‌ها یک روی سکه و جهش و گسترش تولید ملی روی دیگر سکه در راستای تحول اقتصادی است.
رضایی، خنثی کردن تحریم‌ها را مکمل برداشتن تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: این دو موضوع نباید به هم گره زد و اقتصاد کشور نباید شرطی کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال است که اقتصاد ایران شرطی شده است تصریح کرد: در هشت سال گذشته با این سیاست دو بعدی و دو وجهی، سیاست برداشتن و خنثی کردن تحریم‌ها می‌تواند تحولی در اقتصاد کشور ایجاد کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های مهم برنامه هفتم توسعه را برشمرد و گفت: برنامه سایبری و استفاده از امکانات وسیع فضای مجازی، ارتقای فرهنگ ملی کشور، توجه به جمعیت، هدایت نقدینگی به سمت تولید، نقش‌‌آفرین موثرتر در نظم منطقه‌ای و بین‌المللی محورهای اصلی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است.
رضایی، انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را مهم و سرنوشت‌ساز دانست و تصریح کرد: در این راستا اهمیت حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار مهم و سرنوشت ساز است و می‌تواند دشمنان را مایوس و امید واقعی را به جامعه تزریق کند.
وی، مایوس کردن دشمن و امید آفرینی واقعی را بستگی به مشارکت گستره مردم در انتخابات دانست و بیان کرد: امیدآفرینی به روی کار آمدن دولت کارآمد، قوی، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است که بتواند هم تحریم‌ها را بردارد و خنثی کند و از سوی دیگر امید آفرینی ایجاد و این اعتمادی که بین دولت و مردم تضعیف شده را تقویت کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ایجاد ایالت‌های اقتصادی بیان کرد: ایجاد ایالت‌های اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته، ولی تاکنون عملی نشده است.
وی افزود: استان بوشهر باید یکی از پایگاه‌های خیزش اقتصادی ملی باشد مشروط به اینکه ساختار اقتصادی آن بازتعریف شود.