نورنیوز/ دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه پیشنهاد ایران مبنی بر خرید مشتقات نفتی از این کشور به قوت خود باقی است و اجرای پیشنهاد ایران، از سوی دولت لبنان و براساس قوانین آن صورت می گیرد، افزود: اگر بحران سازی در پرونده تشکیل دولت ادامه یابد، اولین راهکار ادامه به کار دولت کنونی خواهد بود.

پیشنهاد ایران برای فروش نفت به لبنان از زبان سیدحسن نصرالله
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لبنان در دل یک بحران واقعی اقتصادی و سیاسی قرار دارد

سیدحسن نصرالله با اشاره به تحولات داخلی و بحران اقتصادی این کشور گفت: لبنان در دل یک بحران واقعی ملی بزرگ اقتصادی و معیشتی و مالی و همچنین سیاسی قرار دارد.

وی افزود:  هنگامی که اوضاع و شرایط مان را بررسی و مقایسه می‌کنیم، نباید لزوم تعامل خردمندانه و مسئولانه و حکیمانه با آن را فراموش کنیم.

نقش آمریکا در بحران اقتصادی لبنان

 دبیرکل حزب الله از مهمترین دلایل بحران لبنان را سیاست‌های اقتصادی، مالی و سیاست استقراض، سود بانکی، فساد، انفجار بندر بیروت و بحران‌ها دانست و گفت: فشارهای آمریکا بر لبنان و ترساندن برای روی آوردن به برخی از گزینه‌های خاص اقتصادی، اصلی مهم در این بحران است.

وی با بیان اینکه باید تمام این دلایل و علت ‌را مورد بررسی قرار داد، وگرنه امکان دستیابی به راه حل وجود ندارد، تصریح کرد: وضعیت کنونی حاصل و نتیجه ده‌ها سال گذشته است و نمی‌توان آن را با یک یا دو سال درمان کرد.

آمریکا می‌خواهد لبنان بخشی از محور آمریکایی-اسرائیلی باشد

سید حسن نصرالله با اشاره به رویکرد نگاه به شرق و با بیان اینکه در لبنان هستند کسانی که از رویکرد لبنان به سمت چین از بیم آمریکا نگران هستند تصریح کرد: آمریکایی‌ها می خواهند، لبنان همانند آنچه در قبال کشورهای عربی اتفاق افتاد، در محور آمریکا- اسرائیل باشند.

 وی با اشاره به شرایط صندوق بین المللی پول این سؤال را مطرح کرد که آیا ملت لبنان می‌توانند، پیامدهای پذیرش و اجرای شرایط صندوق بین‌المللی پول و لغو سوبسید از مواد اساسی را تحمل کنند؟ آیا دولت تکنوکرات تحمل تصمیمات سرنوشت ساز بزرگ را دارد؟