آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، شامگاه یکشنبه از تصمیم دادگاه بین المللی کیفری لاهه برای گشودن پرونده بررسی جنایت های جنگی ارتش اسرائیل در کرانه باختری و باریکه غزه به شدت انتقاد کرد.

اسرائیل: از دادگاه کیفری بین المللی نمی ترسیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ارم نیوز، به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، کوخاوی با تأکید بر این که از دادگاه کیفری بین المللی ترسی ندارد، گفت که تصمیم این دادگاه برای گشودن پرونده تحقیق علیه اسرائیل و ارتش آن، همان خط قرمزی است که از آن عبور شد.

وی در خلال مراسم معرفی ایبعزر تولیدانو به سمت فرمانده جدید فرماندهی جبهه جنوبی ارتش اسرائیل که منطقه نوار غزه را دربرمی گیرد، افزود:« من به شما اطمینان می دهم که تنها نیستید ، فرماندهی ارتش و ستاد کل ارتش اسرائیل در کناروهمراه شما است».

کوخاوی افزود :« فرماندهان و سربازان! اقدامات شما را در آینده و گذشته تأیید می کنم و در مقابل هرگونه برخورد با شما هستم و من در قبال عملیات تیراندازی و استفاده از زور پاسخگو هستم. »

فاتو بنسودا، دادستان ارشد دادگاه بین المللی کیفری در سوم مارس سال جاری از گشودن پرونده تحقیقان رسمی در مورد جنایت های جنگی در سرزمین فلسطین خبر داد که فلسطینیها از این تصمیم استقبال کرده و اسرائیل آن را رد نموده و تصمیم دادگاه را ورشکستگی اخلاقی و قانونی خوانده است».