صادق زیباکلام می‌گوید سال ۹۹ از دستاورد خالی بوده است مگر رسوایی طب سنتی در قبال پزشکی نوین و برگزاری کلاس آنلاین او در دانشگاه!

زیباکلام: سال ۹۹ از دستاورد خالی بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سال ۱۳۹۹ به عنوان سال پیش از انتخابات مملو از اخبار و نقل قول‌های انتخاباتی و غیرانتخاباتی در عرصه سیاست داخلی بود با این وجود صادق زیباکلام می‌گوید که این سال از هر دستاوردی برای کشور در این عرصه تهی بوده است.

 زیباکلام در این باره به اعتمادآنلاین گفت: دستاوردی در سال ۹۹ در عرصه داخلی و خارجی نمی‌بینم و متاسفانه و با کمال تاسف باید بگوییم هیچ دستاوردی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: تنها دستاورد سال ۹۹ که به نظام ارتباطی ندارد، این است که بنده که به شدت از تدریس آنلاین فراری بودم و ورود به فضای مجازی برای تدریس را از سر اجبار آغاز کردم، در پایان سال ۹۹ متوجه شدم که چقدر اشتباه می‌کردم و چقدر تدریس آنلاین می‌تواند مفید و ارزنده باشد.

زیباکلام همچنین افزود: در ابتدای این ماجرا از روی بی‌میلی کلاس را آنلاین انجام دادم و می‌گفتم برای من که مکرر سر کلاس‌ها از دانشجویان سوال می کردم و بر اساس این پرسش و پاسخ توان دانشجو و نمره او را در طول ترم محاسبه می‌کردم، این سیستم سخت است؛ اما امروز اگر کرونا هم تمام شود سعی می‌کنم کلاس آنلاین را داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: کلاسی که در حالت عادی ۳۰ نفر دانشجو و استفاده‌کننده داشت حالا مورد استفاده ۲۰۰ نفر قرار می گیرد و هر کسی در مناطق دورافتاده هم می‌تواند از کلاس استفاده کند، این دستاورد شخصی برای من بود.

طب سنتی با صورت به زمین افتاد

زیباکلام دستاورد دیگر در سال ۹۹ را برتری طب نوین به طب سنتی توصیف و تصریح کرد: برای طب سنتی ارزش قائل هستم اما جریانی همیشه سعی داشتند این طب سنتی را بر سر طب پاستور بزنند.

وی ادامه داد:راه‌های مبارزه با کرونا و ساخت واکسن باعث شد طب سنتی در عمل با صورت روی زمین آمد و کرونا هیچ چیزی برای جریانی که می‌خواست طب مدرن را سکه یک پول و بی‌اعتبار کنند، نداشت.

زیباکلام با بیان این که در نهایت معلوم شد که  پاسخ کرونا نه طب سنتی که در طب مدرن و در واکسن‌های چینی، روسی و واکسن بنیاد برکت خودمان است، گفت: باید از این مساله به عنوان دستاورد یاد کنیم که کسانی می‌خواستند از طب سنتی بهره‌برداری ایدئولوژیک و سیاسی کنند، اما نتوانستند راه به جایی ببرند و طب سنتی نتوانست در برابر طب مدرن عرض‌اندام کند.

ناامیدی نسل جوان بیشتر شد / اندک نور انتهای تونل از دست رفته است

زیباکلام همچنین با بیان این که مشکلات و بحران سیاسی پیش از این نیز بوده و ربطی به سال ۹۹ ندارد، گفت: البته ناامیدی و بی‌اعتمادی و نوری در انتهای تونل ندیدن برای نسل جوان در سال ۹۹ بیشتر شد.

وی تاکید کرد: هفته گذشته بود که یکی از مسئولان وزارت علوم گفت حدود ۹۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برجسته، کشور را ترک کردند. بنابراین می‌بینیم مشکلات، بی‌اعتمادی و ناامیدی از صندوق رای که از قبل بود، در سال ۹۹ هم ادامه پیدا کرد.

هیچ کار جدی برای صمه دیدگان از کرونا انجام نشد

زیباکلام با بیان این که کرونا بی‌اعتمادی به مدیریت کلان را تشدید کرد، افزود: مدیریت بحران کرونا از دید مردم نشان داد که حاکمیت در حل و فصل مسائل توانمند نیست و دولت هیچ کار جدی برای صدمه‌دیدگان از کرونا انجام نداد.

چکیده گفت‌وگو با صادق زیباکلام

-سال ۹۹ هیچ دستاوردی برای کشور نداشت و تنها دستاورد این سال که ربطی به نظام ندارد این بود که من با اهمیت و ارزش تدریس در کلاس‌های آنلاین آشنا شدم

-در سال اصلی مبارزه با کرونا یعنی سال ۹۹ طب سنتی در مقابل پزشکی نوین با صورت روی زمین آمد

-کسانی که می‌خواستند در سال ۹۹ از طب سنتی بهره‌برداری ایدئولوژیک و سیاسی کنند، نتوانستند راه به جایی ببرند و طب سنتی نتوانست در برابر طب مدرن عرض‌اندام کند

-ناامیدی، بی‌اعتمادی و نوری در انتهای تونل ندیدن برای نسل جوان در سال ۹۹ بیشتر شد

-مدیریت بحران کرونا از دید مردم نشان داد که حاکمیت در حل و فصل مسائل توانمند نیست و دولت هیچ کار جدی برای صدمه دیدگان از کرونا انجام نداد