پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از نیاز‌های اساسی هرانسانی امنیت است که باید به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شود. انسان‌ها تاکنون برای کاهش جرم و جنایت و تامین امنیت خود دست به اختراعات زیادی زده‌اند. بی‌شک دوربین مدار بسته را می‌توان از تاثیرگذارترین اختراعات دانست که روز به روز بر امکانات آن افزوده شده،‌ به طوریکه امروزه دوربین مدار بسته در شکل‌های متفاوت و با سیستم‌های مختلفی تولید می‌شوند.

نخستین دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته که امروزه برای تامین امنیت در مکان‌های مختلفی نصب می‌شود به منظور ارسال تصاویر از فضا و دست یابی به اطلاعات ارزشمند از آنجا، بر روی موشک‌ها نصب می‌شد. چند سال بعد از آن‌ تصمیم نصب دوربین مداربسته در جهت کاهش جرایم در میدان شهر نیویورک گرفته شد که مثمرثمر واقع نشد ولی افزایش و نصب این دوربین‌ها در سراسر شهر تاثیر خود را به مرور نشان داد. امروزه شاهد نصب دوربین‌های مدار بسته در مجتمع‌ها، مراکزخرید، کارخانه‌ها، خیابان‌ها برای کنترل ترافیک و.... هستیم. شاید بشود گفت در کاهش جرایم رانندگی نصب دوربین مدار بسته نقش عمده و بسیار تاثیرگذاری نسبت به سایر روش‌ها داشته است.

انواع دوربین مداربسته

کمی قبل ذکر کردیم که دوربین‌ها انواع متفاوتی دارند و در مکان‌های متفاوتی نیز نصب می‌شوند. اگر به دنبال دوربین مدار بسته مقرون به صرفه هستید، دوربین‌های آنالوگ با کیفیت قیمت مناسب می‌تواند گزینه خوبی باشد. دوربین‌های آنالوگ درشکل‌ها و سیستم‌های متفاوتی تولید می‌شوند. نوع دیگر از دوربین‌های مدار بسته دوربین‌های تحت شبکه ip هستند که نوع پیشرفته‌تر والبته گران‌تری محسوب می‌شوند. این دوربین‌ها برای مراکزی که تامین امنیت یا ضبط تصاویر اهمیت بالایی دارد استفاده می‌شود.

دوربین آنالوگ

جهت نمایش تصاویر ضبط شده از دوربین آنالوگ به یک دستگاه مبدل دی وی آر و کابل کواکسیل برای اتصال به دی وی آر نیاز است. این دوربین‌ها توانایی انتقال تصاویر در فواصل خیلی طولانی را داشته و تصاویر را بسته به نوعشان در رزولوشن‌های مختلفی نمایش می‌دهند. معمولا این دوربین‌ها چون ظرفیت هارد کمتری دارند توانایی ذخیره طولانی مدت تصاویر را ندارند.اما با این حال به دلیل سهولت در کارکردن با این دوربین مدار بسته و قیمت پایین آن تنوع و تعداد این دوربین‌ها در بازار بیشتر است و اگر به سطح بالای امنیتی احتیاج نباشد دوربین‌های آنالوگ می‌توانند بسیار مناسب باشند.

  • دوربین آنالوگ HD TVl

در بحث دوربین‌های آنالوگ کیفیت تصویر و نشان دادن تصویر در فواصل بسیار دور اهمیت دارد. دوربین مدار بسته HDTVl  توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 720p در فاصله 1200 متر و همچنین نمایش آن با رزولوشن 1080p در فاصله 800 متری را دارد.

  • دوربین مدار بسته آنالوگ AHD

اگر خواهان رزولوشن بالایی از دوربین آنالوگ هستید این دوربین‌های 5  مگا پیکسلی که توسط شرکت NEXT CIPH  تولید می‌شود می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این دوربین‌ها با دارا بودن کابل کواکسیال R59 انتقال تصاویر در فواصل بسیار دور و حجم بسیار زیاد را به سهولت انجام می‌دهند.

  • دوربین‌های تحت شبکه ip و بی‌سیم

اگر به سطح بالایی از امنیت نیاز دارید دوربین‌های تحت شبکه در مدل‌های مختلف می‌توانند گزینه خوبی باشند. مزیت‌های این دوربین‌ها شامل کیفیت بالای تصاویر، توانایی تشخیص چهره و انتقال هم‌زمان چهره و صدا، انتقال اطلاعات از طریق آنتن رادیویی و شبکه اینترنت می‌توان نام برد.خوشبختانه دردسر‌های نصب دوربین آنالوگ در دوربین مدار بسته بی‌سیم وجود ندارد. از طرفی دوربین‌های تحت شبکه را همانند تلفن همراه به عنوان یک کامپیوتر کوچک می‌توان در نظر گرفت. با این دوربین‌ها می‌توانید هم صدای موردنظرتان را بشنوید، هم صدای خود را به آن‌ها برسانید.

به چه دوربین‌هایی وایرلس گفته می‌شود؟

به طور کلی دوربین‌های آنالوگ یا تحت شبکه می‌توانند دوربین وایرلس باشند.

در صورتی که دوربین وایرلس از نوع آنالوگ باشد تصاویر را از طریق دی وی آر می‌توانند به نمایش بگذارند ولی به دلیل ایجاد نویز خرید و فروش آن محدود شده‌اند. دوربین‌های تحت شبکه، دراین دوربین‌ها به جای مبدل DVR از مبدل NVR استفاده می‌کنند. عدم ایجاد نویز و اتصال به شبکه وای فای باعث شده جایگزین خوبی برای دوربین‌های آنالوگ باشند، این دوربین‌ها توانایی انتقال تصاویر ضبط شده به چندین گیرنده را دارند که این مزیت بسیار خوب آن محسوب می‌شود.

  • دوربین چرخشی xiaovv  q1

این دوربین وایرلس با داشتن قابلیت شنود و پخش صدا از دوربین‌های نسل جدید محسوب می‌شود. دوربین چرخشی بی‌سیم به واسطه نرم افزار 7380pro می‌تواند راه اندازی شود و تصاویر را نمایش دهد. مصرف پایین برق این دوربین از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. تصاویر در دوربین xiaovv q1 با وضوح p1080 به نمایش گذاشته می‌شوند. دامنه نمایش تصاویر در این دوربین 355 درجه می‌باشد.

یکی از مواردی که هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود نصب آسان آن است. دوربین‌ لامپی با قابلیت نصب آسان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در واقع نصب این دوربین‌ها کاملا مشابه لامپ بوده و به سرپیچ متصل می‌شود. البته بعد از نصب باید از لحاظ نرم افزاری نیز تنظیمات آن انجام گیرد. دوربین‌های بی‌سیم لامپی توانایی اتصال به وای فای داشته و می‌توان‌ تصاویر را روی تلفن همراه خود  به صورت 360 درجه مشاهده کرد. از آنجایی که قیمت این لامپ‌ها بسیار مناسب است خرید آن بسیار به صرفه خواهد بود و از آنجایی که ظاهر این لامپ بسیار شبیه لامپ‌های دیگر است می‌شود مجرمان را به راحتی فریب داد و آن‌ها را شناسایی کرد. ولی از آنجایی که این دوربین‌ها دارای پوشش ضد آب نیستند برای نصب در محیط بیرون مناسب نیستند.

  • دوربین لامپی Full HD v380

اگر به دنبال دوربینی هستید که علاوه بر نصب آسان توانایی دید در شب هم داشته باشد دوربین‌های v380 بسیار مناسب بوده و به شما تصاویری با وضوح 2 مگا پیکسل و 360 درجه را می‌دهد. این دوربین با داشتن 128 گیگابایت رم می‌تواند تصاویر را به مدت طولانی‌تری نگهداری کند. شما به سهولت تنها با استفاده از دفترچه راهنمای می‌توانید دوربین v380 را نصب کنید.

  • دوربین تحت شبکه هوشمند cam v380 baby

این دوربین‌‌های مدار بسته وایرلس در واقع بیشتر جهت مراقبت از سالمندان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصورت اتصال گوشی به اینترنت می‌توانید تصاویر داخل منزل را مشاهده کنید. نکته مهمی که در خصوص دوربین‌های baby cam  وجود دارد امکان شنود و ارسال صدا است. یعنی هم صدای افراد داخل منزل را می‌شنوید هم می‌توانید صدای خود را به آن‌ها برسانید. این دوربین‌ها با کیفیت 2 مگاپیکسل توانایی دید در شب در فاصله 15 متری را دارد. وجود مموری 64 گیگابایتی و ارسال پیام هشدار بر روی گوشی هوشمند را می‌توان از دیگر قابلیت‌های آن محسوب کرد.

  • دوربین اسپید دام

دوربین وایرلس اسپید دام با حضور 20 مادون قرمز و تا برد 50 متر تصاویر خوبی را در نور کم و شب ارائه می‌کند و این دوربین وایرلس توانایی انتقال صدا و شنود را داشته و می‌توان تصاویر را به صورت زنده در دامنه 360 درجه  افقی و 90 درجه عمودی مشاهده کرد. ساختار دوربین به گونه‌ای طراحی شده که مناسب نصب در محیط بیرون و داخل است.

دوربین آنلاین

برای تهیه دوربین مدار بسته مورد نیاز خود می‌توانید از سایت دوربین آنلاین استفاده کنید و علاوه بر برسی دوربین انتخابی از قیمت آن نیز اطلاع پیدا کنید. سایت دوربین آنلاین فعالیت خود را از سال 1398 آغاز کرده و ضمانت بهترین قیمت و اصالت کالا و ارسال سریع را اصل کار خود قرار داده است. وجود تیم نصب و راه‌اندازی یکی از مزیت‌های این سایت محسوب می‌شود. برای مراجعه به سایت دوربین آنلاین از آدرس dorbinonline استفاده کنید.