توقع این است که آقای میرسلیم اگر بابت اتهامات قبلی که سندی برای آن ارائه ندادند، عذرخواهی نمی کنند با اتهام جدید، فرار رو به جلو انجام ندهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سایت فردا: آقای میرسلیم به تازگی در گفت‌وگو با سایت خبرآنلاین نزدیک به دولت، حملات خود به محمدباقر قالیباف را ادامه داده و به او درباره عملکرد شهرداری اتهاماتی زده است. باتوجه به نکات مطرح شده توسط میرسلیم که به نوعی تبدیل به عادت ایشان شده، لازم است به برخی نکات اشاره شود.

1- آقای میرسلیم یک بار وزن اجتماعی خود را در انتخابات ریاست جمهوری 96 آزموده است و با 478 هزار رای، حدود 16/1 درصد آرای مردم ایران را به خود اختصاص داد. تقریبا نصف آرای باطله در انتخابات نصیب ایشان شده است. همچنین در انتخابات ریاست مجلس در سال 98 وی حدود 5 درصد آرای نمایندگان را در مقابل رای 87 درصدی قالیباف کسب کرده است که البته می تواند پیشرفتی نسبت به انتخابات سال 96 محسوب شود. در عین حال ایشان به واسطه قرار گرفتن به لیست منسوب به قالیباف توانست به مجلس یازدهم راه پیدا کند. به همین واسطه لازم است توضیح دهد چرا حاضر شده در فهرستی قرار بگیرد که این میزان به او نقد دارد و بارها به او اتهامات مختلف زده است. البته آزادی بیان خوب و لازم است اما ای کاش افراد بر حسب وزن و اعتبار و رزومه و کارنامه خود سخن بگویند نه بیشتر. البته ایشان می توانند برای انتخابات سال 1400 یک بار دیگر وزن و اعتبار خود را بسنجند.

2- توقع این است که آقای میرسلیم اگر بابت اتهامات قبلی که سندی برای آن ارائه ندادند، عذرخواهی نمی کنند با اتهام جدید، فرار رو به جلو انجام ندهد. ایشان باید توضیح دهند که چگونه و بر چه مبنا و شاخصی اتهام جدید به مدیریت قالیباف وارد کرده اند. این در حالی است بر خلاف ایشان که بدون سند و مبنا سخن می گویند بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که عملکرد میرسلیم در فدراسیون نجات غریق، از بدترین دوران این فدراسیون بوده است. یا اینکه دوران حضور ایشان در وزارت فرهنگ بسیار برای اهالی فرهنگ و هنر ناگوار بوده است. با این حال طرح مباحث ایشان درباره شریفی در حالی که در حکم صادره به ارتباط نداشتن اتهام های او با شهرداری اشاره شده کاملا غرض ورزانه است. در حالی که حتی فردی مثل آقای میرلوحی که از منتقدان جدی شهرداری اصولگرایان است هم بر عدم ارتباط این پرونده با شهرداری قالیباف سخن می گوید، اصرار میرسلیم بر این گونه سخن گفتن جدا از غیراخلاقی بودن می تواند تبعات حقوقی هم داشته باشد.

3- چه قدر خوب و منصفانه بود که جناب میرسلیم در مصاحبه با یک سایت نزدیک به دولت از اقدامات مثبت مجلس یازدهم مانند سفرهای نظارتی، اصلاح بودجه در حد توانایی دولت، طرح معیشتی، طرح هسته ای و خیلی از دیگر اقدامات رو به جلوی مجلس سخن می گفتند تا شائبه منفی نگری درباره سخنان ایشان به وجود نیاید. اما گویا ایشان یا به عمد و یا به سهو بر نقاط ضعف انگشت می گذارند که طبیعتا برای مجلسی که تازه کار است به نسبت نقاط مثبتش اندک و طبیعی است. با این وجود آقای میرسلیم که منتقد هیات رییسه مجلس هستند، می توانند در انتخابات هفتم خرداد ماه یک بار دیگر بخت خود را بیازمایند تا از وزن و اعتبار خود نزد نمایندگان مجلس آگاه شوند. اگر از نظر ایشان، مقصر قالیباف است که او نتوانسته رییس کمیسیون اصل 90 شود می توانند یک بار دیگر برای ریاست مجلس نامزد شوند تا در صورت رای آوردن بتوانند اصلاحات مورد نظرشان را در هیات رییسه ایجاد کنند.