رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد به زودی برای بازدید از دیوار مرزی راهی ایالت تگزاس خواهد شد.

ترامپ از دیوار مرزی آمریکا بازدید می‌کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا احتمالا برای بازدید از دیوار مرزی راهی ایالت‌های جنوبی این کشور خواهد شد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز ادعا کرد که بسیاری از مقامات مرزی از او خواسته اند از مرز بازدید کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا که به سیاست‌های ضد مهاجرتی خود شهره بود، افزود: بسیاری از مردم من را می‌خواهند. مرزبانان و همه افراد اداره مهاجرت و گمرک، آن‌ها می‌خواهند من بروم. من واقعاً احساس می‌کنم به نوعی مدیون آن‌ها هستم، آن‌ها افراد بزرگی هستند.

ترامپ گفت که احتمالاً "طی چند هفته آینده" به این منطقه می‌رود. رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به جو بایدن گفت من فکر نمی‌کنم عجله‌ای برای رفتن من وجود داشته باشد، او باید برود و تصمیم گیری کند.

ترامپ پیشتر نیز نسبت به افزایش روند مهاجرت بویژه در مرز‌های جنوبی آمریکا ابراز نگرانی کرده و سیاست مهاجرتی دولت کنونی را به باد انتقاد گرفته بود.

در بخشی از بیانیه منتسب به ترامپ آمده است: هنگامی که من رئیس جمهور بودم، مرز جنوبی ما عالی بود - قوی‌تر و امن‌تر از هر زمان دیگر. ما تقلب در پناهندگی را تعطیل کردیم و قاچاقچیان شرور، فروشندگان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان را فلج کردیم.

او تصمیم بایدن برای توقف ساخت دیوار مرزی مشترک با مکزیک را هدف قرار داد و گفت آمریکا در مرز‌های جنوبی نابود می‌شود اما بایدن در واکنش به انتقادات‌ها اعلام کرد برای تعلیق سیاست‌های مهاجرتی ترامپ عذرخواهی نخواهد کرد.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند. طبق داده‌های CBP، از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر می‌شوند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند