«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز از دولت «جو بایدن» انتقاد کرد و گفت چین به آمریکا می‌خندد.

ترامپ: چین به ما می‌خندد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دونالد ترامپ از تمرکز دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا روی مسائل مرتبط با سیاست‌های چپ‌گرایانه انتقاد کرد و آن را دلیلی دانست که موجب می‌شود چین و دیگر رقیبان آمریکا این کشور را به سخره بگیرند.

ترامپ به جنجال‌های روزهای گذشته در آمریکا بر سر تصمیم چند ناشر برای امتناع از انتشار محتواهای نژادپرستانه در کتاب‌های یک نویسنده کتب کودکان معروف به «دکتر سوس» اشاره کرد و گفت چین با دیدن چنین موضوعاتی تصور می‌کند اینها بزرگترین مسائل آمریکا هستند.

ترامپ گفت: «وقتی چین به جنبش‌های "بیدارباش" (اشاره به برخی سیاست‌های چپ‌گرایانه و مسائل مربوط به حقوق سیاه‌پوستان) نگاه می‌کند و می‌بیند بزرگترین مسئله پیش روی ما دکتر سوس است در حالی که خودشان دارند کارخانه‌هایی می‌سازند تا ما را به طرق مختلف بکشند، بهمان می‌خندند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: «صادقانه بگویم، فکر می‌کنند کشورمان احمق است. وقتی رقبای ما نگاه می‌کنند می‌بینند اینجا چه خبر است و مجسمه‌های قهرمان‌ها به زیر کشیده می‌شوند [فکر می‌کنند که کشورمان احمق است.].»

ترامپ در پاسخ به این سئوال که چرا طبق روال روسای جمهور سابق آمریکا بعد از کنار رفتن از قدرت برای مدتی سکوت اختیار نکرده گفت نیاز می‌بیند دیدگاه‌هایش را بیان کند چون به باور او دولت جو بایدن «دارد کشورمان را نابود می‌کند.»

ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته مغلوب رقیبش از حزب دموکرات «جو بایدن» شد اما تا به حال از پذیرش نتیجه آن انتخابات خودداری کرده است.

او می‌گوید در انتخابات تقلب شده، اما دادگاه‌های آمریکا این ادعاها را رد کرده‌اند. ترامپ با اصرار بر اینکه در انتخابات پیروز شده روز ۶ ژانویه هوادارانش را به حمله به ساختمان کنگره ترغیب کرد و به همین دلیل استیضاح شد تا تنها رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده لقب بگیرد که دو بار استیضاح شده است.

دونالد ترامپ گفته قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند تا «برای سومین بار» دموکرات‌ها را شکست دهد.