«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تقریباً تمامی اعضای شورای مشورتی وزارت امنیت داخلی این کشور را اخراج کرد.

اخراج ده‌ها مشاور وزارت امنیت داخلی آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نوشته نشریه «پالتیکو»، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای به این شورا برکناری ۳۲ عضو آن را که از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بودند، اعلام کرد.

در این نامه، با اشاره به تشکیل مجدد این شورا با اعضای جدید ظرف هفته‌های آتی،‌ علت اخراج اعضای فعلی، تلاش برای ایجاد یک «مدل جدید» برای آن توصیف شده است.

«جیمز کارافانو» کارشناس سیاست خارجی در اندیشکده «بنیاد هریتیج» و عضو سابق این شورا، اخراج دسته‌جمعی مشاوران وزیر را ناامیدکننده توصیف کرد.

در حال حاضر سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اجرا می‌شوند، به یکی از اصلی‌ترین محورهای انتقاد از وی تبدیل شده‌اند.

تلاش  بایدن برای کاهش ممانعت از ورود پناهجویان از مرزهای جنوبی و تغییر سیاست‌های مهاجرتی دولت قبلی آمریکا، موجب به راه افتادن سیل ورود مهاجرات شده و بحرانی گسترده را به‌دنبال داشته است.

تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه روز جمعه تصاویر تکان‌دهنده‌ای از مهاجران و کودکانی که در مراکز پر ازدحام مرزی به سر می‌برند، منتشر کردند و بایدن را به دلیل آنچه بحران مرزی خودساخته وی خواندند، مورد انتقاد شدید قرار دادند.

به گزارش شبکه آمریکایی «فاکس نیوز»، هیأتی متشکل از ۱۹ نفر به ریاست «تد کروز» و «جان کورنین» سناتور تگزاس از یکی از مراکز مرزی در شهر «دانا» بازدید کردند. کروز به خبرنگاران گفت این مرکز برای ۲۵۰ نفر طراحی شده، در حالی که حدود چهار هزار نفر در آن هستند.

بر اساس این گزارش، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با ۱۰۰ هزار مهاجر در ماه فوریه مواجه شد. در همین حال بیش از ۱۶ هزار کودک مهاجر در بازداشت ماموران کنترل مرزی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده هستند.

اخیراً و در پی جنجال‌های هفته‌های اخیر در خصوص بازداشت طولانی‌مدت کودکان پناهجوی بدون همراه در مرز آمریکا، پنتاگون با درخواست انتقال کودکان پناهجوی بدون همراه که در مرز آمریکا بازداشت شده‌اند، به دو پایگاه نظامی در تگزاس موافقت کرد.

در پی دیدار سناتورها از مراکز نگه‌داری پناه‌جویان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که سیاست‌های ضد مهاجرتی او نیز به شکلی دیگر به بحران انسانی در این کشور تبدیل شده بود، اعلام کرده احتمالاً به زودی به مرزهای جنوبی سر خواهد زد.