خواهر رهبر کره شمالی بر اساس گزارش امروز(سه شنبه) خبرگزاری رسمی این کشور به رئیس جمهور کره جنوبی از بابت "نگران کننده" خواندن آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ حمله و تاکید کرد، کشورش به همراه سئول و واشنگتن نباید برای مذاکرات مانع ایجاد کنند.

حمله خواهر اون به این
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ چند روز پیش کره شمالی دو موشک بالستیک را به سمت آبهای نزدیک به ژاپن پرتاب کرد تا در ضمن تاکید بر پیشرفت مداوم برنامه تسلیحاتی خود، فشارها را بر آمریکا افزایش دهد.

به دنبال این پرتابهای موشکی، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار کرد،‌ کشورش به همراه کره شمالی و آمریکا باید برای ادامه گفتگو تلاش کنند.

کیم یو جونگ،‌ خواهر کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی این اظهارات مون جائه این را به خاطر توافق داشتن با آمریکایی که در ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی پیونگ یانگ ،‌برنامه های تسلیحاتی و هسته ای آن را تهدید جدی برای صلح و امنیت بین الملل دانست، فضاحت بار خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی،‌ کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه ای گفت:" یک چنین رفتار غیرمنطقی و گستاخانه ای از سوی کره جنوبی دقیقا معادل منطق شبه گنگستری آمریکا است."

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد، یک نوع جدید از موشک بالستیک کوتاه برد تاکتیکی را پرتاب کرده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد،‌ این آزمایش ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده اما همچنان راه برای دیپلماسی با پیونگ یانگ باز است.