نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سپاه منشا پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف عمرانی و محرومیت‌زدایی بوده است.

دری نجف‌آبادی: سپاه منشا پیشرفت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در بازدید از اردوهای جهادی نوروزی در سطح شهر اراک با اشاره به تفکر جهادی در کشور اظهار داشت: بزرگترین تفکری که به برکت انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام(ره) در کشور جاری شد تفکر جهادی و فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی بود که امروز به خوبی شاهد آثار و خیرات این تفکر در سطح جامعه هستیم.

وی افزود: تفکر جهاد، ایثار و شهادت از جمله بزرگترین برکات وجودی امامین انقلاب است و ملت ایران در طول 42 سال گذشته به خوبی از این تفکر استقبال کرده اند و امروز بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور به برکت این تفکر است که باید قدر آن را بدانیم و از آن به خوبی استفاده کنیم زیرا جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در همه ابعاد است و اگر می خواهیم در راه تعالی و پیشرفت حرکت موثر و جهشی داشته باشیم باید به این فرهنگ ارزشمند اهمیت دهیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: یکی از مصادیق جهاد همان جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب بود که ثمره آن حرکت خیرات و برکات زیادی برای کشور داشت و توانست حجم عظیمی از خرابی‌ها و ویرانی‌ها را آباد کند و آن تفکر به معنای واقعی آبادی و سازندگی در کشور را رقم زد و امروز آن چیزی که برای پیشرفت در گام دوم انقلاب به آن نیازمند هستیم فرهنگ جهاد است که خوشبختانه توسط جهادگران بسیج سازندگی در حال گسترش است و در واقع اساس کار انقلاب محسوب می‌شود. 

اردوهای جهادی و جهادگران بسیج سازندگی افتخار ملت ایران هستند

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی و جهادگران بسیج سازندگی افتخار ملت ایران هستند و بسیجیان جهادگر با حضور به موقع خود در میدان‌های نبرد کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته‌اند و حمایت از نیازمندان، محرومین و بیماران یکی دیگر از مصادیق جهاد است که در ایام بیماری کرونا این موضوع توسط ملت ایران و بسیجیان چشمگیر بود و جهادگران بسیجی با اقدامات موثر خود توانستند آسیب‌های زیادی را برطرف کنند و البته باید این حرکت با قوت ادامه دار باشد.

وی عنوان کرد: امروز جهادگران بسیج سازندگی خدمات بسیار خوبی به مناطق محروم و کم برخوردار ارائه می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است و بسیجیان جهادگر با عشق و اعتقاد قلبی وارد میدان خدمت می شوند و همین مولفه سبب اثرگذاری فعالیت های آنها می شود.

جهادگران بسیج سازندگی استان مرکزی پیشرو در خدمت رسانی به محرومین

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت جهادگران گفت: جهادگران بسیج سازندگی از مومن‌ترین و دلسوزترین افراد به انقلاب اسلامی هستند که بهترین روزهای عمر خود را صرف خدمت به مردم و نیازمندان می کنند و این‌ها باید الگوی همه جوانان باشند، جوانان باید از فرصت جوانی به خوبی استفاده کنند و بتوانند با استفاده از این فرصت گام‌های بلندی برای پیشرفت و تعالی جامعه بردارند.

وی بیان کرد: امروز جهادگران بسیج سازندگی استان مرکزی در خدمت رسانی به محرومین پیشگام هستند و خوشبختانه با حضور به موقع خود در مناطق مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، سی سخت و سایر مناطق دیگر منشا خدمات و اقدامات گسترده ای هستند، رسیدگی به اشتغال، رفع نیازهای مردم، رفاه، آموزش، فرهنگ، بهداشت و سلامت مردم که توسط جهادگران بسیج سازندگی انجام می شود جزء مقدس ترین و بهترین عبادت ها است.

دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از سال‌های گذشته در امر خدمت به مناطق محروم پیش قدم بوده و نمونه بارز آن در خدمت رسانی به مناطق سیل زده سال 98 بود که جهادگران بسیج سازندگی با حضور به موقع خود توانستند اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

وی ادامه داد: امروز سپاه حضرت روح الله با فرماندهی و هدایت‌های سردار کریمی منشاء خدمات و اقدامات بسیار گسترده در ابعاد مختلف به مردم است و تلاش‌های بسیار قابل تقدیری در حال انجام است و همه مخصوصاً دستگاه های متولی باید به سهم و توان خود در این اقدامات اثرگذار مشارکت داشته باشند، اردوهای جهادی صدها درس برای جوانان و نوجوانان دارد که مهمترین آن درس خداشناسی و معرفت، وفاداری، خدمت رسانی، توجه محرومین ، تجربه و درس های دیگر است که می تواند آنها را برای آینده به خوبی تربیت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه باید فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی را تا مرز شهادت دنبال کنیم و اگر می خواهیم از رهروان راه و مکتب شهید سلیمانی(ره) باشیم باید به تفکر جهاد و ایثار اهمیت دهیم و پیروزی اسلام برگرفته از این تفکر ارزشمند است.