وکیل فعال در زمینه حقوق بشر در آمریکا گفت برای مقابله با خشونت و سلاح در این کشور، رئیس جمهور آمریکا باید رویکردی جامع داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی؛ رابرت پاتیلو، حقوقدان و وکیل فعال در زمینه حقوق بشر در گفتگو با این شبکه از میشیگان آمریکا، گفت: با شروع محاکمه پلیس متهم به قتل جورج فلوید، ​مرد سیاهپوست در آمریکا، بار دیگر بحث مربوط به خشونت و سلاح در آمریکا شدت گرفته است.

وی افزود: به نظرم، ​ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در وضع بغرنجی قرار گرفته است مثل کسی که بین دو سنگ آسیاب باشد، زیرا این موضوع، مسئله‌ای دیرینه در آمریکاست. در دهه هزار و نهصد و هشتاد یعنی در کل یک دهه، در مجموع فقط شصت و سه مورد تیراندازی منجر به کشته شدن چندین نفر در کشور ثبت شده بود.

کارشناس آمریکایی ادامه داد: اما از زمان تصویب قانونی در این زمینه در سال هزار و نهصد و نود و سه تاکنون حدود هفتصد مورد تیراندازی منجر به کشته شدن چندین نفر در آمریکا ثبت شده است. پس می‌بینیم که کاهش دادن تعداد افرادی که می‌توانند سلاح داشته باشند، شیوه‌ای موثر برای جلوگیری از وقوع تیراندازی‌هایی نیست که به کشته شدن چندین نفر منجر می‌شود. بایدن برای مقابله با این مسئله باید رویکردی جامع داشته باشد.

در هفته‌های اخیر تیراندازی‌های مرگبار زیادی در آمریکا به وقوع پیوسته است. شهروندان آمریکایی با بحران‌های پدیدآمده از سوءمدیریت در این کشور، وخیم‌تر شدن بیماری کووید-۱۹، اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی و آسیب‌های اجتماعی متعدد‌، خود را در وضعیت ناامنی می‌بینند که برای محافظت از خود به طور جنون آمیزی به خرید اسلحه روی می‌آورند.